• Sephora

Förväntningar inför en kurs?

Hjälp mig! :) En uppgift jag har fått på min utbildning är att skriva ner mina förväntningar inför en kurs jag skall läsa nu. Förväntningar på mig själv, på lärarna och och på mina studiekamrater... .
    Vad skulle ni ha skrivit?

• Svar på tråden Förväntningar inför en kurs?
  • CinnamonMai

Beror ju på vad det är för kurs såklart.. men generellt så...

Av studiekamraterna förväntar jag mig att alla tar lika stort ansvar vid grupparbeten. Det är okej att inte kunna lösa en uppgift, men då är det bättre att säga ifrån i tid så att man kan få en skjuts i rätt riktning än att inte säga något alls förrän det är för sent och sedan strunta i grupparbetet helt. Har varit med om sånt många gånger!

Av mig själv förväntar jag mig att jag gör mitt bästa, att jag planerar kursen noga och försöker hänga med. Jag vill skumma igenom material inför föreläsningarna för att ha ett hum om vad som ska komma. Att delta aktivt och ställa frågor/kommentera är något annat.

Av läraren förväntar jag mig raka och snabba svar när jag stöter på problem.

• Sephora
    CinnamonMai skrev 2012-09-01 21:29:50 följande:
    Beror ju på vad det är för kurs såklart.. men generellt så...

Av studiekamraterna förväntar jag mig att alla tar lika stort ansvar vid grupparbeten. Det är okej att inte kunna lösa en uppgift, men då är det bättre att säga ifrån i tid så att man kan få en skjuts i rätt riktning än att inte säga något alls förrän det är för sent och sedan strunta i grupparbetet helt. Har varit med om sånt många gånger!

Av mig själv förväntar jag mig att jag gör mitt bästa, att jag planerar kursen noga och försöker hänga med. Jag vill skumma igenom material inför föreläsningarna för att ha ett hum om vad som ska komma. Att delta aktivt och ställa frågor/kommentera är något annat.

Av läraren förväntar jag mig raka och snabba svar när jag stöter på problem.
    Tack! Det var bra tankar du delade med dig av. :)
Svar på tråden Förväntningar inför en kurs?