• Lotten73

Har ni erat drömjobb?

Vad jobbar ni ned och är det erat drömjobb? Jag jobbar på kkontor. Det är ett bra jobb men kanske inte drömjobbet. Mitt drömjobb är att jobba med utvecklingsstörda ungfonsr eller dylikt. Är snart 39 och vet ej om jag ska plugga så jag för det jobb jag vill ha.

• Svar på tråden Har ni erat drömjobb?
  • Momalicious

Nej gud nej! Jobbar just nu som kundbokare. Mitt drömyrke är barnmorska och jag börjar plugga till sjuksköterska i januari.

• Lotten73

Skönt med fler som inte jobbar med sitt drömjobb. Jag tycker att är man 39 år så är det lite sent att börja plugga eller vad säger ni? Nån som vet om det finns en distansutbildning till att bli vårdare går utvecklingsstörda eller handikappade? Ska jobba lite till och få ihop lite pengar har inte vart så länge på detta jobb. Sedan tänkte jag plugga nåt år för att bli det jag vill. Men det är väl inte fler sent att plugga nördigt man är runt 40? Önskar att jag tidigare i livet pluggade till det jag ville bli men nu blev det inte så.

• malino801
    Lotten73 skrev 2012-09-01 22:41:06 följande:
    Skönt med fler som inte jobbar med sitt drömjobb. Jag tycker att är man 39 år så är det lite sent att börja plugga eller vad säger ni? Nån som vet om det finns en distansutbildning till att bli vårdare går utvecklingsstörda eller handikappade? Ska jobba lite till och få ihop lite pengar har inte vart så länge på detta jobb. Sedan tänkte jag plugga nåt år för att bli det jag vill. Men det är väl inte fler sent att plugga nördigt man är runt 40? Önskar att jag tidigare i livet pluggade till det jag ville bli men nu blev det inte så.
    ALDRIG försent. Vill du det så gör det. Du har rätt att få tjänstledigt från jobbet för studier, så skulle du ångra dig kan du bara komma tillbaka:)
  • Poppalisa

Är nöjd med min utbildning till sjuksköterska. Är mammaledig och söker jobb, svårt då det råder anställningsstop!

• Iida01

För att jobba med utvecklingsstörda krävs ingen utbildning, du kan tillexempel jobba som assistent för dem. Inte personlig assistent utan på skolor, boenden och dylikt. :)

• HaltaLotta

Lotten--- du kan plugga till undersköterska på distans, det gjorde jag. Där
    Kan man välja inriktning utvecklingsstörning och då HAr du en bra grund för att arbeta med det du drömmer om 39 år? Absolut inte för sent, du ska ju jobba i minst 25 år till !

• madeleine82

Det är aldrig försent att plugga, min mamma var sjuksköterska och var vid över 40 på väg att plugga till barnmorska men blev sedan distriktsköterska. Jag jobbar själv på en klädbutik men drömjobbet är florist.

• Vinterankan

Jag jobbar som it-konsult inom ekonomi och det är mitt drömjobb. Har inte bara med själva yrket att göra utan även med själva arbetsplatsen att jag har så fruktansvärt bra kollegor och att stämningen är att man alltid släpper sitt eget för att hjälpa andra. 

• Lotten73

Jag är ju redan undersköterska och när jag gick den utbildningen hade vi ingen inriktning. Kan man bara läsa påbyggnad till att jobba med handikappade/utvecklingsstörda? Det ska vara på distans. Ska jobba ett tag till innan jag börjar plugga. Tack alla ni för era svar.

Svar på tråden Har ni erat drömjobb?