• Din mamma

Var hänger man lakan?

Hur gör ni andra dödliga när ni tvättar lakan i lägenhet och inte har tillgång till torktumlare eller tvättlina?
    Jag har bara två små tvättställ liknande dessa två:

Att hänga lakanen över dörrarna känns så tråkigt.

Några tips?
  • Svar på tråden Var hänger man lakan?
  • Coyote

Jag viker en gång på längden (om det är enkellakan) och hänger på två trådar, fast mittendelen av lakanet hänger ner mellan trådarna. Då torkar det snabbt.

• mandolin76

Jag gjorde en egen torkanläggning i badrummet när jag bodde i lägenhet. Jag bad vaktmästaren sätta upp två krokar i väggen på var sida om badkaret. Tog sedan två rundstavar där jag på ena sidan skruvade i öglor på samma avstånd som krokarna i väggen. På andra sidan rundstavarna skruvade jag i 5 öglor. Hängde rundstavarna på krokarna och spände tvättlina emellan. Hade sedan en utmärkt torkanordning som funkade perfekt för lakan. När jag inte använde den så hängde jag bara båda rundstavarna på den ena sidan så linan hände längs med väggen, på detta sätt var den aldrig ivägen eller tog något förvarings utrymme.

• Mandi74

Ibland viker jag dom dubbelt över torställningen, ibland hänger jag över dörrar (har en del av lägenheten som inte "syns" så väl) ibland över duschstången. 

By blood and by me I fall when you leave By blood and by me I follow your lead
  • MeNoLike

Hänger över dörrar och garderiber. Det får se stökigt ut de 12 timmarna. Häng de på kvällen vettja

• MajaVira
    MeNoLike skrev 2012-09-02 09:41:37 följande:
    Hänger över dörrar och garderiber. Det får se stökigt ut de 12 timmarna. Häng de på kvällen vettja
    Blir inte dörrarna fuktskadade?
  • Grappa

Häng inte över dörren! Efter ett tag släpper färgen från dörren.

//en som hängt lakan över dörren

• kiwifrukt

Brukade hänga lakanen på galgar, som sen fick hänga i handtagen på garderobernas (öppnade) överskåp. Lagom högt upp och torkar fint, så länge jag kom ihåg att vända på dem efter nån timme.

• JAG är BÄST

Bor i hus och har den översta torkställningen och hänger över ETT helt lakan så torkar det på max 2tim under tiden får andra lakanet ligga i tvättmaskinen eller i korgen alt så brukar jag hänga andra lakanet över en klädställning torkar på max 2tim.

• Lilia

Har ni ingen tvättstuga? Jag brukar hänga dem i torkrummet i tvättstugan eller torktumla dem där.

• Anna Paulita

Jag hänger över innerdörrarna och har alltid gjort. Har aldrig märkt att färgen på dörrarna påverkats av det.

Svar på tråden Var hänger man lakan?