Delad vårdnad?????Vad är bäst för barnen?
Mitt ex och jag separerade när sonen var ca 1år. Sedan dess har vi haft varannan vecka. Det verkar inte finnas mycket att läsa om sånt här, jag har i alla fall inte hittat något. De som säger något om det säger som Alexi, 3 år eller nåt sånt, men jag har inte läst något expertutlåtande eller liknande. Har alltid varit orolig för hur sonen har påverkats av detta, men för oss var detta bästa lösningen. Det har dock aldrig gått en hel vecka emellan att han träffat den andre föräldern. Vi har kunnat umgås rätt bra, lång tid hade vi gemensam pizzakväll på fredagar tex och gjorde något tillsammans på söndagarna. Det har alltid gått bra vid överlämningarna, han har aldrig varit ledsen, utan tvärtom glatt följt med den andra föräldern. Han säger ofta att han saknar den andre, men han säger det om alla människor han inte träffar på ett tag. Svår fråga är det, men skulle jag göra om, så skulle jag nog låta barnet vara till största delen hos den ena. Jag tror det är det bästa, då får det en trygg punkt i tillvaron. Det absolut bästa är nog om barnet bor mest hos ena föräldern och tex varannan helg hos den andre, men att barnet träffar den andre föräldern några gånger däremellan.