• icy

Tips på tatuerare i Stockholm?

Hej, jag undrar om ni rekomenderar någon särskild i Stockholm? Gärna centralt i Stockholm eller norr om Stockholm.

Har ni bilder på era tatueringar är det kul o se också :) 

• Svar på tråden Tips på tatuerare i Stockholm?
  • icy
    CoolJen skrev 2012-09-02 09:48:50 följande:
    Vad är du ute efter för motiv/stil?

Testade att göra en ''fejk'' tatuering på handleden hur det skulle se ut. Men något i stil med denna fast annan vinkel och finare :P
  • CoolJen

Till det behöver du inte hitta nån speciell, se bara till att det är nån med erfarenhet så linjer och kanter blir fina.

• CoolJen

Jag skulle alltså välja en välkänd studio i närheten av var jag bor, kolla in deras hemsida/personer.
    Har själv tatuerat mig på teds tattoo i upplands väsby.

Om du vill komma billigt undan så håll koll på lets deal och groupon som med jämna mellanrum kommer med bra dealer på tatueringar

• icy
    CoolJen skrev 2012-09-02 12:38:04 följande:
    Jag skulle alltså välja en välkänd studio i närheten av var jag bor, kolla in deras hemsida/personer.
    Har själv tatuerat mig på teds tattoo i upplands väsby.

Om du vill komma billigt undan så håll koll på lets deal och groupon som med jämna mellanrum kommer med bra dealer på tatueringar
    Hur mycket tror du en sådan tatuering kan kosta? 
  • JaneD0e
    icy skrev 2012-09-02 12:42:18 följande:
    Hur mycket tror du en sådan tatuering kan kosta? 
    Det är så olika från tatuerare till tatuerare. Den är väldigt liten, tatueringen, så det blir troligen deras "minsta-pris". Det kan vara 500kr. Det kan vara 1000kr. Jättesvårt att säga.

Gå och kolla med tatuerare i närheten. Kika in i studion och kolla på sådant de gjort förr. Om du tycker det verkar bra. Hör efter om priset och gå sedan till nästa studio och gör samma sak.

Bor du i sthlm kan jag tänka mig att priserna är lite högre än vad de är i en mindre by/stad.
  • Jenny8813

I åkersberga finns en studio - Heavenly ink- där gjorde jag min senaste i våras, en rätt stor i väldigt mycket färg. Är sjukt nöjd och han som äger studion är dessutom världsmästare i porträtt tatuering. Min gjorde en kille som heter Dan, han är ruskigt duktig på färg. Kan varmt rekommendera den studion. Trevlig personal med bra priser.

• CoolJen
    Jenny8813 skrev 2012-09-02 20:00:17 följande:
    I åkersberga finns en studio - Heavenly ink- där gjorde jag min senaste i våras, en rätt stor i väldigt mycket färg. Är sjukt nöjd och han som äger studion är dessutom världsmästare i porträtt tatuering. Min gjorde en kille som heter Dan, han är ruskigt duktig på färg. Kan varmt rekommendera den studion. Trevlig personal med bra priser.
    Jag vill tatuera mig där, hos Jens men han hade vid det tillfället jag hade pengar väldigt lång kö(tror det var att jag ringde i okt och det fanns tider i maj)
    Det är iofs. till en speciell tatuering jag har tänkt.

Sen har jag gjort texter och då går det bra bara tatueraren är rutinerad.

Det vanligaste är ju 1000:-/h men finns ett ställe i spånga som tar 500:-/h
    Om man väntar in en deal från ex groupon så kostar den 200:-/h
  • UlleGull41

CoolJen tycker du teds tattoo är bra och vem gaddade dig där? Sist jag var in så vägrade de nämligen göra min tatuering som en vänninas son till mig ritat upp, utan att först få göra om den helt. Enligt dem skulle den annars inte bli bra.Gjorde den hos en annan utan problem och de är den finaste gaddning jag har. Tidigare har ted själv gaddat mig, men har hört att han blivit så mycket sämre, så många avråder att låta honom göra dem numera. Ska nu göra en ny på vaden med mina barns månadsblommor. Och han som gjorde min senaste bor inte i Sverige längre, så till honom kan jag inte gå.

• icy
    UlleGull41 skrev 2012-09-06 10:22:36 följande:
    CoolJen tycker du teds tattoo är bra och vem gaddade dig där? Sist jag var in så vägrade de nämligen göra min tatuering som en vänninas son till mig ritat upp, utan att först få göra om den helt. Enligt dem skulle den annars inte bli bra.Gjorde den hos en annan utan problem och de är den finaste gaddning jag har. Tidigare har ted själv gaddat mig, men har hört att han blivit så mycket sämre, så många avråder att låta honom göra dem numera. Ska nu göra en ny på vaden med mina barns månadsblommor. Och han som gjorde min senaste bor inte i Sverige längre, så till honom kan jag inte gå.
    Jag har hört att teds tattoo ska vara bra, men det är länge sedan så jag har ingen uppdatering om hur ted är nu..
  • CoolJen

Jag tyckte det var bra.
    Har för mig att han hette chris men kan ha fel.
    Han ändrade en sak för att det skulle bli för tajt för att bli bra.
    Jag gjorde två olika texter och det är sjukt fina linjer, så ja jag är nöjd

• UlleGull41

Tack för svar, var det länge sedan du tatuerade dig där?sist jag gaddade mig där är väl ca 5 år sedan då var där en tjej som gjorde den på mig. De jag vet som jobbar där idag är Ted själv, Roger, Stefan, Jim och Jocke. Roger har jag hört ska vara BRA. Blev bara så snopen sist jag var där och de inte ville göra jobbet. Tänkte lite hur får de kunder om de inte ens vill skapa något som någon annan ritat upp, vill de bara göra sina egna verk?

• elinaehn

Lätt circle tatoo, se till att boka med Zaki! Han ritar åt dig så går du inte runt med samma som nån annan

• miikaelas

Lite sent ute, men zaki är inte kvar på Circle längre Han är kvar i sumpan men ett nytt ställe, old number five!

Jag kan annars rekommendera carneval tattoo som ligger hyfsat centralt i närheten av st eriksplan/fridhemsplan, men minns inte adressen!

• UlleGull41

Jag ska tatuera mig på Onsdag, blir hos Jocke på Teds tattoo i Upplands Väsby, hoppas han är bra. Blev sjukt nöjd med ritningen han gjort i alla fall. Kan lägga ut bild då den är klar :)

Svar på tråden Tips på tatuerare i Stockholm?