kaos läggningar- vad göra??
Lägg tvååringen tidigare och äldsta senare! Typ sätta äldsta med ett spel eller pussel så säger du mamma kommer snart, sen lägger du efter en halvtimme typ!
Ni har säkert redan testat det! Har du provat att göra det till en lek, typ "muta" lite och säga om du inte ropar och skriker efter mamma i kväll när du ska sova så får du en guldpeng, och om du somnar själv så får du två guldpengar så kan du spara dom och så köper vi en leksak till dig när du har varit så duktig!
Jag var extremt mörkrädd som barn och Siv i mina föräldrars säng till jag var 6 år! Men jag kommer ihåg att dom körde en liknande metod att om jag var så pass duktig att jag lärde mig att somna själv så skulle jag få vilken leksak jag ville!
Kanske inte är den bästa "metoden" men det kan ju funka! Sen kan ni ju prata om det på dagarna och förbereda inför kvällen, att du förklarar sakligt varför för han är ju ändå 4 och ett halvt år och förstår ju precis vad du säger och du tar det på hans nivå! Köp nån cool nattlampa och köp en bandspelare med godnattsagor som han kan ligga och lyssna på! :D hoppas det löser sig!