Tips på billig semester?
Kan inte komma på vad vi ska göra med ungarna i sommar.. har inte såå mycket pengar så det får inte vara nåt jättedyrt.
Har ni tips så skriv ner dem till mej..
Semestern ska vara inom sverige.
Kan inte komma på vad vi ska göra med ungarna i sommar.. har inte såå mycket pengar så det får inte vara nåt jättedyrt.
Har ni tips så skriv ner dem till mej..
Semestern ska vara inom sverige.
JAA kolmården. Det ska jag kolla nu med en gång.. det hade ju varit något för alla ungarna..
man kommer inte in på bokningar o visningar på kolmården förrän den 2 mars.. så jag får vänta
finns det nån hemsida över gotland, biomedbonus??
Crispie: Kan inte köpenhamn och Tivoli vara något, eller Liseberg i Göteborg där har ni ju även Universeum precis bredvid...
sök på på gotlands semester eller nåt så kommer det säkert upp massa sidor
darling1----> njae, jag har varit där innan och är inte förtjust i åkattraktioner. Inte sambon heller...
kolmården kan bli jobbigt om 1åringen sitter i vagn då det är väldigt brant. såg en biffig pappa som hade både vikt och muskler men som ändå hade problem med att inte flyga efter vagnen i en nerförsbacke.
Jag har ett supertips till alla föräldrar som behöver hjälp med tips på billiga semestrar:
www.barnsemester.se
Den här siten använde vi otroligt flitigt i somras och vi hade en härlig sommar med mycket och billiga (gratis) aktiviteter!
går inte att komma in på den sidan ISORFIDIEN...
Crispie - jag kommer in utan några problem.
www.barnsemester.se/
Gotland är ju skitdyrt!!
Kolmården är toppen!! Har man Coops MedMera-kort så får man ju så´na hotellcheckar nå´ngång då & då. 2 nätter för 1200:-, det är väl ok att sova borta ett par nätter & att då bo på hotell känns ju så himla lyxigt!! I alla fall tycker jag det & barnen ääälskar det!
Vet inte vart ni bor eller hur gamla barnen är...men så´na här sommarland brukar dom ju kunna roa sig på hela dagar! Legoland var vi på förr-förra året (1:a gången för mej) & det passar mindre barn, tycker nog jag. Fast billigt är det ju inte. Beror på vad man jämför med...jämför du med att åka till solen på charter en vecka, så är det ju mycket billigare!
Finns nå´t piratland som en kompis till mej varit på med sina barn. Dom var helnöjda!
Eller bara hyra en stuga vid en sjö eller havet...hur mysigt som helst! Bara just det att komma hemifrån, se nå´t annat...Lycka till!
Jag kan verkligen rekomendera Kolmården, åker dit 1-2 ggr varje sommar (bor i Norrköping), det finns ju massor av saker att göra...
Inne i djurparken så kan man ju åka rulltrappa när man kommer in, men man får gå en ganska brant backe ner till utgången.
Men som sagt det finns nåt att göra för alla
Tack för alla tips och ideer.. kikar runt lite och får se vad det blir..
Lutar åt Swedishopen i Båstad och Kolmården.
Jag var alltid på Kolmården då jag jag var liten och nu har jag läängtat dit flera år..., så man kanske själv sulle ta sig dit?
Och jag puffar för vår fina djurpark här i Eskilstuna - Parken Zoo. Det finns även ett utomhusbad i anslutning till det och jag tror dessutom att den nya campingen brevid öppnar till sommaren.
Därtill ligger Zoo't ungefär 10-15 minuters promenad från centrum/tågstation plus att det ligger ett stort shoppingcentra precis brevid badet.
Kan det bli bätte??
Campa i Hallstahammar. Mycket fint i omgivningarna, gratis utomhus bad för campare m.m. Hallsta=nära till allt!
Skara Sommarland är billigt, betala inträdet och låt sedan ungarna bada och åka karusell tills de tröttnar nonstop!
Leksands sommarland är billigt med! Betala inträde sen är resten fritt inne där...
vet ju inte riktigt vart ni bor och hur gamla barnen är ...men Astrid Lindgrens värld i Vimmerby är väldigt trevligt annars, både för barn och vuxna...tycker jag.