Jag hör en klocka i mitt hem... Men jag har ingen!
Jag är en helt normal människa, tror lite på paranormalt men är absolut vän av fakta och naturvetenskap. Om ni förstår vad jag menar. Jag hetsar sällan upp mig och är övertygad om att det mesta har en naturlig förklaring.
För ungefär tre veckor sedan började jag höra en tickande klocka (typ väggklocka) när jag skulle sova. Alltid när jag var ensam hemma (har vv för ett barn), aldrig i sällskap med någon annan. Alltid samma tid på kvällen, runt 21-23. Ljudet är tickande, som en äldre sekundvisare.
Förra söndagen dog min farfar. Efter det har klockan hörts ännu tydligare. Alltid på kvällen. Igår gick jag upp och försökte lokalisera ljudet, men det finns i hela lägenheten, kan inte peka ut nån speciell punkt. Jag är helt säker på att det inte är grannar eller inbilldning, jag är helt vaken när detta sker men jag ligger ALLTID i sängen. Det låter som en gammaldags klocka.
Problemet är bara att jag inte äger någon sån klocka. Jag har en ärvd klocka från min avlidna farmor, men den har inte ens batterier i sig och ligger i ett skåp.
VAD är detta??? Har det samband med min farfars död? (dödsfallet var väntat)