• OlleSQ

gemensam bastu

Är man och vandrar i fjällen och är på STFs anläggningar så finns det bara en bastu så där är det det alternerande herrar/damer/gemensam. En del kör naket en del har handduk virad runt sig, jag är av den uppfattningen att man är naken i bastun och handduk har man för att sitta på.

• OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 12:04:45 följande:
    Visar inte pitten för andra kvinnor än min fru, varför skulle jag göra det i en bastu? Har läst i andra trådar om hela släkten med vänner som bastar nakna hela högen på landställen, vem fan vill visa sig naken för och se sin nakna moster, svägerska, mormor etc. Bara för att det är bastu så ska man släppa alla sociala begrepp och tycka det är naturligt att visa upp all sin prakt för kända och okända människor..
    Visar du dig ens för andra? Nakenhet i sig är inget konstigt. Antar att du inte sportar öht och inte byter om i omklädningsrum med andra människor i? Hur gjorde du i skolan när ni hade idrott?
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 13:00:30 följande:
    Visar som sagt inte pitten för andra kvinnor än min fru, inte för min moster, svägerska, mormor eller andra kvinnor jag inte känner. Där jag regelbundet tränar har vi separat omklädningsrum för kvinnor respektive män, så var det också i skolan. Men du kanske sportar naken i nån naturistklubb där alla sen duschar i gemensamt omklädningsrum.
    Vad är det för skillnad menar du mellan att visa sig naken för en man eller en kvinna?
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-13 15:17:06 följande:
    Jag orkar inte ens börja svara på den där naturistfrågan. Fine, du gillar att vara naken inför andra, kul för dig. Varför tror du själv att det finns egna omklädningsrum för män respektive kvinnor på alla vanliga ställen där man klär av sig, byter om och duschar; SATS, Wordclass, kamsportslokaler, gympahallar, badhus, etc etc etc?...
    Det är enkelt att bara ducka för frågan. Men det är ju faktiskt exakt det som det gäller. Vad är skillnaden tycker du?
  • OlleSQ
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-20 23:18:17 följande:
    Visa då istället på en studie som visar att majoriteten män INTE får stånd när de vistas bland vackra nakna kvinnor.

Du försöker verka världsvan men gör dig bara till åtlöje. Är du besviken för att du bara får basta med dem?
    Det är snarare du som skall visa att de flesta får stånd. De flesta kan nämligen skilja på nakenhet och sex. Jag brukar vara på nakenbad och inga där har stånd fast det finns en massa nakna vackra kvinnor.
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-21 09:53:09 följande:
    Du som naturist kan ju ta och spatsera runt naken på en vanlig badstrand så kommer du få svar så det räcker till och blir över. Jag förstår att det här är din stötesten som du alltid kommer dragandes med, och vad ska jag ge dig för svar som du inte redan har hört?

Du vet att du inte har ett svar som är logiskt. Det är helt ok.
  • OlleSQ
    Anonym (nej) skrev 2012-09-21 17:30:53 följande:
    Hur ska jag kunna ge ett för dig logiskt svar, du som tycker att det är helt ok att spatsera runt och visa snoppen för kvinnor och barn du inte känner? Men mästra på du om du går igång på det.
    Det är ju ditt problem att du koncentrar dig så på könet. Det är en begränsing från din sida.
Svar på tråden gemensam bastu