Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

gemensam bastu

Visar inte pitten för andra kvinnor än min fru, varför skulle jag göra det i en bastu? Har läst i andra trådar om hela släkten med vänner som bastar nakna hela högen på landställen, vem fan vill visa sig naken för och se sin nakna moster, svägerska, mormor etc. Bara för att det är bastu så ska man släppa alla sociala begrepp och tycka det är naturligt att visa upp all sin prakt för kända och okända människor..

• Anonym (nej)
    OlleSQ skrev 2012-09-13 12:52:55 följande:
    Visar du dig ens för andra? Nakenhet i sig är inget konstigt. Antar att du inte sportar öht och inte byter om i omklädningsrum med andra människor i? Hur gjorde du i skolan när ni hade idrott?
    Visar som sagt inte pitten för andra kvinnor än min fru, inte för min moster, svägerska, mormor eller andra kvinnor jag inte känner. Där jag regelbundet tränar har vi separat omklädningsrum för kvinnor respektive män, så var det också i skolan. Men du kanske sportar naken i nån naturistklubb där alla sen duschar i gemensamt omklädningsrum.
  • Anonym (nej)
    Cornellia skrev 2012-09-13 13:36:09 följande:
    Jag tycker det. Min man bastar alltid naken oavsett sällskap.
    Menar du att om du och dina väninnor och din mamma sitter med handdukar i en bastu så är det ok om din man kommer in och deltar naken med er? Wow, min fru hade inte varit glad, de andra kan jag inte tala för.
  • Anonym (nej)

Ja alla är vi olika, jag kommer då aldrig näcka för svärmor, oavsett sammanhang. Lika lite skulle jag uppskatta att min fru sitter naken i bastun med min pappa.

Cornelia, du tycker att vara naken och bastu med andra oavsett person och kön inte är konstigt men när du själv bastar så väljer du att sitta med handduk, varför är du inte själv naken då?

• Anonym (nej)
    OlleSQ skrev 2012-09-13 15:03:39 följande:
    Vad är det för skillnad menar du mellan att visa sig naken för en man eller en kvinna?
    Jag orkar inte ens börja svara på den där naturistfrågan. Fine, du gillar att vara naken inför andra, kul för dig. Varför tror du själv att det finns egna omklädningsrum för män respektive kvinnor på alla vanliga ställen där man klär av sig, byter om och duschar; SATS, Wordclass, kamsportslokaler, gympahallar, badhus, etc etc etc?...
  • Anonym (nej)
    OlleSQ skrev 2012-09-20 07:36:48 följande:
    Det är enkelt att bara ducka för frågan. Men det är ju faktiskt exakt det som det gäller. Vad är skillnaden tycker du?
    Du som naturist kan ju ta och spatsera runt naken på en vanlig badstrand så kommer du få svar så det räcker till och blir över. Jag förstår att det här är din stötesten som du alltid kommer dragandes med, och vad ska jag ge dig för svar som du inte redan har hört?

• Anonym (nej)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-21 09:26:40 följande:
    Hej Omogen,

Eftersom jag aldrig pekat på att någon majoritet gör varken det ena eller det andra finns ingen anledning för mig att ta fram dylika undersökningar.
    Däremot har du valt att göra gällande vissa saker om majoriteten av människor. 
    Därför är det upp till dig att visa källan på dina uppgifter. Annars faller din argumentation och det du säger blir inget värt.
    Kära Omogen, Det är enkel matematik.

Som svar på din fråga om jag är besviken att jag bara får basta med dem:
    Nej det är jag inte besviken för. Jag tycker om att umgås med både män och kvinnor socialt och att samtal om alla världens frågor i en bastu är, för mig, väldigt givande.
    Jag antar att du menar att jag skulle velat ha sex med dem. 
    Nej det vill jag inte. Jag vill bara ha sex med min fru. 

Upp till bevis nu, Omogen! 
    Ta fram undersökningen eller kom på en bättre argumentation.

MVH
    Bastukungen

Varför snöar ni in på om man får stånd eller inte? Varför skulle min fru visa sig spritt naken för andra män än mig bara för att hon sitter i en bastu? Varför skulle hon behöva se era snoppar bara för att ni sitter i en bastu? Det är nåt jäkla magiskt med bastun, era hjärnor stänger av alla fortplantningsdrifter och ni sitter där i sinnet som om ni hade kläder på er och befann er i ett konferensrum fast ni är nakna. Måste väl vara något som ni blir drillade till från födseln då, in i bastu -reptilhjärna av- ut ur bastu - reptilhjärna på. Funkar inte på mig.
  • Anonym (nej)
    OlleSQ skrev 2012-09-21 10:50:20 följande:
    Du vet att du inte har ett svar som är logiskt. Det är helt ok.
    Hur ska jag kunna ge ett för dig logiskt svar, du som tycker att det är helt ok att spatsera runt och visa snoppen för kvinnor och barn du inte känner? Men mästra på du om du går igång på det.
  • Anonym (nej)

Jag tycker det är hyfsat ointressant att läsa svar på TS fråga från folk som gillar nudism/naturism, det är ju liksom ingen fråga då. Jag måste säga att det verkar vara grymt tråkigt att det inte finns någon laddning hos en naken kropp av motsatta könet för er, det är bara naket liksom och inget mer med det (om det nu är sant som alla ni hävdar...).

Det är desto intressantare att höra varför normala människor som aldrig i andra sammanhang visar sig nakna för okända av det motsatta könet, men i en bastu inte har problem med det.

• Anonym (nej)
    Lakey69 skrev 2012-09-21 19:09:40 följande:
    Det tråkiga är bara att nakenheten kopplas ihop så undantagslöst. På vissa av er låter det som om en supermodell har bikini på sig tänker ni hellre på fotboll men skulle ni råka se grannens moster naken i bastun så kommer ståndet automatiskt. Så är det inte. Men om man låter det lilla huvudet ta över tänkandet så kan man nog få stånd i en bastu också. Om man nu vill styras av någon med så dåligt omdöme och så dåligt förstånd. Jag ser inget syfte med att sitta naken i ett konferansrum, men om behovet skulle uppstå (så som jag anser att det finns ett behov i en bastu) så hade jag kunnat sitta där med hela startfältet i miss world utan att få stånd. Det är ingen sexuell sittuation. Tvärtom hade det troligen varit ganska tråkigt med allt tjat om miljö och fred på jorden.
    Men aldrig att jag låter svansen vifta på hunden!
    Så var vi där igen, om man klarar av att inte få stånd.. Men då anser du att man bör ha gemensam dusch också, skippa det där med omklädningsrum för män respektive kvinnor?
Svar på tråden gemensam bastu