• Lakey69

gemensam bastu

Putt B skrev 2012-09-13 16:22:49 följande:
    Man väljer att göra det till det man vill..

I min värld är det inget konstigt med att basta eller bada naken med andra, även främmande människor.
    Jag sitter inte i bastun och blir kåt.. det är inte den miljön..

Men träffas man och det ska vara sex som tema, då är det ju en annan sak.. bara för att jag ser en naken kvinna blir jag inte automatiskt kåt.. visst ser man hennes kropp framför sig, noterar hur hon ser ut, men i en bastu bland massa andra människor kopplar jag inte det automatiskt till sex.

Vill man att det ska vara förknippat med sex att vara naken, då blir det det. men slappna av istället och se att det är det mest naturliga i världen.. människor som är avklädda tappar alla sociala stutus symboler.. när man är naken är man lika mycket människa som alla andra, oavsett om det står en Porsche på parkeringen, eller om man har svindyra kläder... då finns det ingen skillnad på dårar och direktörer...

Sverige är så oerhört inskränkt !!
    Fy fan det var så klokt att jag blir tårögd!Solig
  • Lakey69

Det tråkiga är bara att nakenheten kopplas ihop så undantagslöst. På vissa av er låter det som om en supermodell har bikini på sig tänker ni hellre på fotboll men skulle ni råka se grannens moster naken i bastun så kommer ståndet automatiskt. Så är det inte. Men om man låter det lilla huvudet ta över tänkandet så kan man nog få stånd i en bastu också. Om man nu vill styras av någon med så dåligt omdöme och så dåligt förstånd. Jag ser inget syfte med att sitta naken i ett konferansrum, men om behovet skulle uppstå (så som jag anser att det finns ett behov i en bastu) så hade jag kunnat sitta där med hela startfältet i miss world utan att få stånd. Det är ingen sexuell sittuation. Tvärtom hade det troligen varit ganska tråkigt med allt tjat om miljö och fred på jorden.

Men aldrig att jag låter svansen vifta på hunden!

• Lakey69
    Anonym (nej) skrev 2012-09-21 20:18:13 följande:
    Så var vi där igen, om man klarar av att inte få stånd.. Men då anser du att man bör ha gemensam dusch också, skippa det där med omklädningsrum för män respektive kvinnor?
    Egentligen - ja.
    Jag förstår inte det logiska med att dela upp per kön. Skulle det vara för att vi inte ska lockas av varandras kroppar så skulle det vara omklädningsrum efter sexuella preferenser. Vem påstår att jag är mer attraktiv för en kvinna än för en homosexuell man? Varför skulle jag åtrå en rultig kvinnlig brunett mer än en vältränad, blond kille? För att 90% är heterosexuella? Ska vi då låta 10% byta om i "fel" omklädningsrum då de egentligen borde byta om i omklädningsrummet för homosexuella män resp homosexuella kvinnor? Var gör vi av de bisexuella?
    Nu stör det kanske inte dig att byta om bland homosexuella men varför stör det dig att byta om bland heterosexuella av motsatt kön då du kanske är samma läckerbit för bägge? Kan det vara så att det är något som vi lärt oss sedan modersmjölken men som egentligen är ganska ologiskt? Visst har jag en kuk mellan benen och visst tänder jag uteslutande på kvinnor, men inte per automatik. 9 ggr av 10 som jag plockar fram kuken är det för att jag behöver slå en drill, inte för att använda den som könsorgan. När jag byter om är det inte för att bli upphetsad utan för att ta på mig badkläder/sportkläder eller för att ta av dem, duscha och klä på mig normala kläder. När jag duschar så brukar jag tvåla in mig och skölja av mig. Inget av det liknar det som du föreställer dig efter att ha tittat för mycket på filmkanalerna vid midnatt. Man står väldigt sällan och smeker sin kropp i slow-motion till ljuv musik i simhallens duschar.

Har du så svårt att skilja på nakenhet och sex tror jag det beror på att du sätter ditt filter för sent i tankeprocessen. Om du ser en naken kropp som passar in på dina sexuella preferenser och tänker: "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var. Och naken är den. Undrar hur den skulle kännas mot min? De där brösten är säkert jättemysiga att kela med. Mmmm... kolla vad snyggt benen liksom söker sig upp mot ..  HRM VAD ÄR NU DETTA - JAG HÅLLER JU PÅ ATT TÄNKA PÅ SEX OCH DET RYCKER I BAGUETTEN...? *filter* Måste tänka på annat!

Om du istället tänker  "wow, en naken kropp. Oj, vad fin den var.*filter* Undrar vad hon vill prata om eller om hon kanske vill vara ifred? Nåja, hälsa kan man ju alltid göra...

Hyfset sitter inte i kläderna. Bara för att du tar av dig kläderna blir du inte en grottmänniska. Däremot brukar prestigen sitta i kläderna. Nakna människor brukar vara ganska prestigelösa. Man har liksom inte så mycket att dölja eller förställa. 

Jag har kanske konstiga vänner men de gånger det varit gemensam bastu har det aldrig varit någon som inte klarat att hantera nakenheten så som naturligt. Ingen har gjort en stor sak av det och ingen har tvekat mer än ett par andetag. Och då har det varit både gamla goda vänner, avlägset bekanta och nyfunna vänner.
  • Lakey69
    Anonym (Närsynt) skrev 2012-09-21 12:49:08 följande:
    Om man får stånd av att se på nakna tjejer beror det på att man är potent. Helt frisk. Om man inte får det beror på ngt som jag inte känner till. Man är närsynt kanske Glad
    Sitter alla manliga deltagare på krokikursen med stånd alltså? Är alla manliga gynekologer antingen impotenta, gay eller helt slut efter en dag med blodbrist ovanför ljumskarna?
  • Lakey69
    Ermenegildo skrev 2012-09-21 23:32:36 följande:
    Jag skänker gärna en tia till en insamling till en ladyshave.
    Du kanske kan ge bort en av dina?
  • Lakey69
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-22 00:25:05 följande:
    Hej övermogen
    Det spelar ingen roll om man använder begreppet majoritet eller ej. Eftersom du hävdar att det bara är omogna män som får stånd bland nakna kvinnor så säger du ju implicit att majoriteten inte får det. Så nej, det är du som ska fram med bevisen.

PS Den där överlägsna kurator-amatörpsykog-tonen som du kör med funkar möjligtvis i en bastu bland dig och dina gelikar, fast bland intellektuela individer, slår den platt i backen och det hela blir pinsamt DS

De som  diskuterar världens frågor i en bastu har en grunt medvetande.
    Han hävdade bara att det är lite omoget att inte kunna kontrollera sin kropp mer än att man låter allt blod rinna från huvudet med hjärna till huvudet som vill gärna... Jag kan också låta tankarna flyga så att jag kan få stånd näst intill på beställning eller börja gråta för den delen. 
    För all del. Var som en Pavlovsk hund och låt nakenhet vara din lilla väckarklocka till sex och få stånd likt hundarna som började dregla. Men för oss med lite kroppskontroll betyder inte mat framför näsan att jag måste äta, naken kropp att jag måste knulla eller big brother på tv att jag måste titta....
  • Lakey69
    Anonym (Nickenyfiken) skrev 2012-09-22 20:16:20 följande:
    Att få erektion är ingenting att skämmas för. Jag ser inget dygdigt i att vara slak när jag är omgiven av vackra kvinnor, tvärtom.

Om jag är hungrig så innebär mat framför näsan att jag vill äta. Om jag är kåt innebär en vacker dam framför näsan att jag får erektion.

Det där Gandhi-snacket har jag aldrig hajat.
    Men då ser du kvinnorna som köttstycke, som sexobjekt till för din sexuella njutning först och främst. Det är väl klart att om man på tu man hand sitter i bastun med en tjej man blivit intresserad av eller som avslutning på en date eller efterfest så skulle säkert andan kunna falla på.
    Men om jag går till en bastu eller liknande offentlig inrättning och där möter kvinnor som jag inte har ett övrigt sexuellt intresse för så blir det inte större för att de är nakna. Hur mycket fantasi krävs för att tänka bort 15 gram lycra om det nu är "för att man ser dem nakna" som är grejen?
    Jag har lika svårt att sätta mig in hur en naken kvinna blir ett sexobjekt på grund av sin nakenhet som du har att sätta dig in i hur jag kan tycka att nakenhet inte är en så stor sak.
    För min del är det helt situationsanpassat vad som är en sexuell situation eller ej. Jag sover naken med min fru varje natt. Oftast ligger vi sked och sover. Men om någon av oss är lite kåta och signalerar detta genom en extra smekning eller en extra lång godnattkyss så ändras situationen till något sexuellt. Inte för att vi plötsligt blev nakna utan för att situationen ändrades. För mig och många med mig är en bastusituation i 99% av fallen inte en sexuell situation. 

Vad har Gandhi med saken att göra? Har aldrig mött honom i en bastu... 
Svar på tråden gemensam bastu