Inlägg från: Anonym (Nickenyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nickenyfiken)

gemensam bastu

Putt B skrev 2012-09-13 16:22:49 följande:
    Man väljer att göra det till det man vill..

I min värld är det inget konstigt med att basta eller bada naken med andra, även främmande människor.
    Jag sitter inte i bastun och blir kåt.. det är inte den miljön..

Men träffas man och det ska vara sex som tema, då är det ju en annan sak.. bara för att jag ser en naken kvinna blir jag inte automatiskt kåt.. visst ser man hennes kropp framför sig, noterar hur hon ser ut, men i en bastu bland massa andra människor kopplar jag inte det automatiskt till sex.

Vill man att det ska vara förknippat med sex att vara naken, då blir det det. men slappna av istället och se att det är det mest naturliga i världen.. människor som är avklädda tappar alla sociala stutus symboler.. när man är naken är man lika mycket människa som alla andra, oavsett om det står en Porsche på parkeringen, eller om man har svindyra kläder... då finns det ingen skillnad på dårar och direktörer...

Sverige är så oerhört inskränkt !!
    Själv blir jag jävligt kåt om det sitter fina brudar i bastun. Är jag onormal då, menar du?
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-19 20:33:57 följande:
    Det är nog för att du sitter och tänker på sex och på att du vill ligga med dem.

Klart man kan bli kåt i en bastu...  Om det är det som är läget... Tex om man bastar med sin fru och så faller andan på...

Men! när man bastar med vänner eller med sånna man inte känner så väl eller alls så är det inte ok att gå runt med ribba. (förutsatt att det inte är uttalat att det är en swingersbastning) 
    I det läget är bastandet inte en sexuell handling. Det är något avslappnade och meditativt. 

Är det onormalt frågar du... Well...
    Jag skulle säga att det är omoget.  
    Om brudarna är läckra så spelar det väl ingen roll om man känner dem eller ej. För mig är nakna kvinnor en laddad sak och definitivt förknippat med sex, fast om de är fula så är det snarare avtändande.

Jag har aldrig fattat grejen med den där s.k. "skandinaviska naturliga nakenheten".

Vi som har den synen är i majoritet i världen så att kalla oss omogna är bara dumt och inskränkt.
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-20 14:14:56 följande:
    Hej Omogen,

Vi är helt överens om att nakna tjejer är läckra.
    Vi är också helt överens om att fula snarare är avtändande.

Men som sagt finns det lägen att koppla det till sex och så finns det lägen att inte koppla det till sex.
    Naket behöver alltså inte vara direkt kopplat till sex.

Din grundfråga jag svarade på var om DU var onormal. Jag svarade att DU snarare var omogen. Jag har inte talat om resten av världen eller vad som var normal och onormalt.
    MEN! vad fint att kan ta på dig ansvaret att tala för alla dessa människor i världen. Denna majoritet.

Jag har dock aldrig sett eller hört talas om någon undersökning som visar på att män som får stånd i unisex-bastu är i majoritet i världen. 
    Svara gärna med länk till din källa.
    Tills du presenterar detta kommer jag att fortsätta kalla dig för omogen.

MVH
    Bastukungen  
    Visa då istället på en studie som visar att majoriteten män INTE får stånd när de vistas bland vackra nakna kvinnor.

Du försöker verka världsvan men gör dig bara till åtlöje. Är du besviken för att du bara får basta med dem?
  • Anonym (Nickenyfiken)
    OlleSQ skrev 2012-09-21 07:25:46 följande:
    Det är snarare du som skall visa att de flesta får stånd. De flesta kan nämligen skilja på nakenhet och sex. Jag brukar vara på nakenbad och inga där har stånd fast det finns en massa nakna vackra kvinnor.
    Det är ju bara för att det bara är impotenta snubbar som håller till där, som iofs gärna skulle vilja få stånd men inte lyckas.
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Anonym (bastukungen) skrev 2012-09-21 09:26:40 följande:
    Hej Omogen,

Eftersom jag aldrig pekat på att någon majoritet gör varken det ena eller det andra finns ingen anledning för mig att ta fram dylika undersökningar.
    Däremot har du valt att göra gällande vissa saker om majoriteten av människor. 
    Därför är det upp till dig att visa källan på dina uppgifter. Annars faller din argumentation och det du säger blir inget värt.
    Kära Omogen, Det är enkel matematik.

Som svar på din fråga om jag är besviken att jag bara får basta med dem:
    Nej det är jag inte besviken för. Jag tycker om att umgås med både män och kvinnor socialt och att samtal om alla världens frågor i en bastu är, för mig, väldigt givande.
    Jag antar att du menar att jag skulle velat ha sex med dem. 
    Nej det vill jag inte. Jag vill bara ha sex med min fru. 

Upp till bevis nu, Omogen! 
    Ta fram undersökningen eller kom på en bättre argumentation.

MVH
    Bastukungen

Hej övermogen
    Det spelar ingen roll om man använder begreppet majoritet eller ej. Eftersom du hävdar att det bara är omogna män som får stånd bland nakna kvinnor så säger du ju implicit att majoriteten inte får det. Så nej, det är du som ska fram med bevisen.

PS Den där överlägsna kurator-amatörpsykog-tonen som du kör med funkar möjligtvis i en bastu bland dig och dina gelikar, fast bland intellektuela individer, slår den platt i backen och det hela blir pinsamt DS

De som  diskuterar världens frågor i en bastu har en grunt medvetande.
  • Anonym (Nickenyfiken)
    Lakey69 skrev 2012-09-22 02:15:11 följande:
    Han hävdade bara att det är lite omoget att inte kunna kontrollera sin kropp mer än att man låter allt blod rinna från huvudet med hjärna till huvudet som vill gärna... Jag kan också låta tankarna flyga så att jag kan få stånd näst intill på beställning eller börja gråta för den delen. 
    För all del. Var som en Pavlovsk hund och låt nakenhet vara din lilla väckarklocka till sex och få stånd likt hundarna som började dregla. Men för oss med lite kroppskontroll betyder inte mat framför näsan att jag måste äta, naken kropp att jag måste knulla eller big brother på tv att jag måste titta....
    Att få erektion är ingenting att skämmas för. Jag ser inget dygdigt i att vara slak när jag är omgiven av vackra kvinnor, tvärtom.

Om jag är hungrig så innebär mat framför näsan att jag vill äta. Om jag är kåt innebär en vacker dam framför näsan att jag får erektion.

Det där Gandhi-snacket har jag aldrig hajat.
Svar på tråden gemensam bastu