Inlägg från: Lilith Inanna |Visa alla inlägg
  • Lilith Inanna

Söker du en Doula?

Jag är inte i behov av den doula men är väldigt intresserad att jobba som en sådan.
    Vad för slags utbildning bör man ha?

• Lilith Inanna

Tack så mycket för svaren, skall genast kika in på den sidan.
    Har alltid sagt att jag vill bli doula när jag blir äldre (är 32 nu), vill bli den där mysiga tanten som ger trygghet o stöd under förlossning : )

Nu har mina livsvillkor ändrats så den utbildningen kanske blir av tidigare.

Kan ju iofs vara ett plus att själv ha varit gravid men jag jobbar på det haha.

• Lilith Inanna
    Southern Belle skrev 2012-09-04 22:25:14 följande:
    Hej hej! Jag heter Åsa, är doula och förlossningspedagog. Det här är en tråd helt i min smak!  

www.doula.nu hittar du information om doulautbildningar i landet. Kursen sträcker sig över två helger med självstudier däremellan. Efter godkänd kurs får man ett kursintyg som säger att man har gått en av ODIS godkänd utbildning. Efter att ha deltagit vid tre förlossningar och skrivit ett prov kan man även bli sk ODIS-doula, dvs en dokumenterat erfaren doula. Det är fantastiskt att vara doula så go for it!  

Förlossningspedagog lät ju också väldigt intressant!!
    Tänk så många yrken och utbildningar som finns som man inte visste om att man vill ha : )
Svar på tråden Söker du en Doula?