• Evadoula

Söker du en Doula?

Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!

• Svar på tråden Söker du en Doula?
  • Langla

Hej Justi!
    Jag heter Alexandra och är nyutbildad som doula. Jag skulle gärna hjälpa dig om du vill. Även att jag är ny som doula har jag arbetat med människor på olika vis under många år. Du kan läsa mer om mig på www.langla.se. Ikväll 11/4 kommer jag att vara i Göteborg så vi skulle kunna ses, så du får känna efter om jag är en person som du skulle kunna tänka dig att ha med vid din förlossning (delar annars min tid mellan Borås och Skövde).

Jag önskar dig lycka till med din förlossning oavsett om det blir snitt eller vaginalt.

Kram
    Alexandra

• Odetta

Jag puffar denna tråd nu när det skrivs lite om doulor i media igen

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Familjen L

Efter hösten kommer Uppsala vara en doula rikare jag har anmält mig till kursen som är i Sthlm och börjar sista augusti.. Ska bli riktigt kul.

Något som jag bör tänka på?

• ScandinavianMom
    Familjen L skrev 2013-07-31 15:03:45 följande:
    Efter hösten kommer Uppsala vara en doula rikare jag har anmält mig till kursen som är i Sthlm och börjar sista augusti.. Ska bli riktigt kul.

Något som jag bör tänka på?
    Kanske börja redan nu att läsa böckerna som är rekommenderade. Det är mycket information att ta in så ta med något att skriva med och på. Man kan behöva ett tag att smälta allt det man hör och provar, speciellt om man har egna förlossningsupplevelser som behöver läkning.

Jag säger i förskott, välkommen i gruppen!
  • mortilltre

Bra tips!! Läs du böckerna redan nu. Önskar dej lycka till och välkommen till doulavärlden.

• VHF2014

Vad kostar en doula och hur vet man att hon tar hand om en när det är dags? Man kan ju inte säga en exakt dag/tid...

• mortilltre

Hej VHF2014! Priset för ett uppdrag kan variera en hel del beroende på bl.a. kunskap/erfarenhet. Vissa doulor (oftast dem av den lite mer "färskare" sorten) tar endast för ev. utlägg el. kanske t.o.m helt gratis. Sen kam det pendla till uppemot (vad jag vet) ca. 7000kr. Som din doula har jag jour två veckor innan beräknat föröossninhsdatum fram tills dess att barnet är fött. Skulle något oförutsett inträffa, som att tex doulan blir sjuk el. får ngt annat förhinder - ja då har man oftast sin "backup" doula som ställer upp i den ordinaries ställe. Kan även användas en "backup" vid väldigt långdragna och smått sega förlossningar. För mer info. om oss doulor; www.doula.nu

Svar på tråden Söker du en Doula?