Inlägg från: Anonym (Fy!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fy!)

Varför adoption så lätt

Vad är det för äcklig människosyn du har ts?
    Är det inte bra att så många fattiga barn som möjligt blir hjälpta genom adoption istället för att kanske svälta ihjäl eller ha det dåligt?

Jag som redan har egna barn och som är fullt fungerande till att skaffa ännu fler egna barn skulle gärna vilja adoptera. Varför? Jo för att jag kan och vill hjälpa andra. Barn är lika mycket värda oavsett om de är biologiska eller inte!

• Anonym (Fy!)
    loka skrev 2012-09-04 09:51:23 följande:
    Varje land kan ju lösa sina egna barnproblem tycker jag
    Vadå varje land?

Jag tror inte du hade sagt samma sak om det var du eller dina ungar som satt på en smutsig bakgård någonstans utan vare sig mat att äta eller vatten att tvätta sig i!

Väx upp! Will you? Alternativt res utanför Sveriges gränser så ska du se hur verkligheten egentligen ser ut!
  • Anonym (Fy!)
    Karin 748 skrev 2012-09-04 10:05:23 följande:
    Håller med många (alla andra) i den här tråden, adoption är väl något jättefint. Tycker däremot att folk skaffar biologiska barn alldeles för lättvindligt. Adoption, av det jag läst låter som en rätt lång och i bland ångestladdad process. 

Som många säger, det finns allt för många barn i världen utan föräldrar som kan ta hand om dom, eller utan föräldrar alls. Att få två kärleksfulla vuxna, en familj, mat, kläder, ett tak över huvudet och massor med kärlek förtjänar alla barn.. Oavsett ursprung.

Det du, TS, verkar tänka på är adoptioner a la hollywood kändisar. Den processen skiljer sig markant från den som sker från Sverige kan jag nog lova.  
    Håller med dig! Mycket bra sagt {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Fy!)
    loka skrev 2012-09-04 10:07:27 följande:

När mitt ena barn dog ( föddes dödfödd i v 32) så valde jag och min man att försöka igen och det gjorde vi och lyckades. Hon Johanna vars barn levde i två veckor hon borde också ha försökt igen istället för att adoptera - för det var inte naturligt och jag har förklarat jur fel hon valt och hon kommer att få ångra det resten av sitt liv.
    Du verkar ju inte riktigt frisk, om du nu är på riktigt...
Svar på tråden Varför adoption så lätt