Inlägg från: Deborah ll |Visa alla inlägg
  • Deborah ll

Varför adoption så lätt

loka skrev 2012-09-04 09:45:04 följande:
    Det är inte alls bar och ens ensak - det handlar om att köpa en annan människas barn.

Men - inte är det "köp". Det som kostar är alla omkostnaderna. Föräldrarna - om det ens finns föräldrar - får ju inget. Adoptivbarnen bor oftast på barnhem och har inga föräldrar som kan ta hand om dem.
  • Deborah ll
    loka skrev 2012-09-04 09:55:51 följande:
    Men om ens barn dör så försöker man väl igen ( naturligast) istället för att köpa sig en vilt främmande unge
    Jag vill berätta något som du tydligen inte vet:
    Ibland - om ett barn föds skadat - blir man avrådd att skaffa fel. Det kan finnas genetiska orsaker till fosterskador. Eller man får besked att risken att det upprepas är x %.

En annan sak som du inte heller vet är, att förlusten av ett barn, 2 veckor gammalt i hjärtfel, är så tungt att bära att man kanske hellre adopterar ett barn som redan finns än försöker sig på en ny väntan, som också kan vända i tragedi.

• Deborah ll
    loka skrev 2012-09-04 10:07:27 följande:

När mitt ena barn dog ( föddes dödfödd i v 32) så valde jag och min man att försöka igen och det gjorde vi och lyckades. Hon Johanna vars barn levde i två veckor hon borde också ha försökt igen istället för att adoptera - för det var inte naturligt och jag har förklarat jur fel hon valt och hon kommer att få ångra det resten av sitt liv.

Nej, har du verkligen sagt detta till henne? Oj. Det var hjärtlöst sagt.
  • Deborah ll
    loka skrev 2012-09-04 12:44:11 följande:

för MIG är det ett köp och hon fick igenom det för lätt!
    Sök hjälp. Dessa tankar och känslor måste vara jobbiga att bära.
Svar på tråden Varför adoption så lätt