Inlägg från: fortsätt paddla |Visa alla inlägg
  • fortsätt paddla

Varför adoption så lätt

Oavsett om man kan få biologiska barn lr väljer att adoptera gör man det av egoistiska skäl. Man vill ha ett barn att älska, möjligheten att få den kärleken tillbaka.
    Därmed finns inga rätt lr fel så länge man inte skadar någon annan. Vad jag har förstått så är adoptions processen en långdragen historia. Och med andra ord så tror jag att få går igen den utan att ha tänkt efter ordentligt.
    Vilket inte alla som får biologiska barn har gjort. Finns många älskade olyckor därute;)
    I den bästa av världar skulle det inte finns barn att adoptera men där är vi inte ännu!

• fortsätt paddla

Måste få slänga in..
    Att adoptera är ingen välgärning, man är inte en fin person osv..
    Det är ruskigt enkelt. Man vill ha ett barn. Precis som dom som slänger p- piller och räknar dagar, använder sig av läkarvetenskapen osv.
    Ska ett adopterat barn gå och känna hela sin uppväxt en tacksamhet till sina fina föräldrar som " räddade" hen.
    Nej, adoption är en egoistisk handling, men inte dåligt gör det. Man vill helt enkelt bli förälder.
    ( med tanke på många svar i tråden)

• fortsätt paddla

Nahoj23: låt dig inte provoceras av ts. Det är allt denna ts vill. Provocera.
    Vad som kan uppröra mig är alla välmenande inlägg som blir så fel. Folk tänker sig ofta inte för...

• fortsätt paddla

Jag förstår att det kan vara kul att röra om lite ts men man ska inte gå över gränsen!
    Nu sitter jag med appen men kanske kan någon anmäla inlägget 12:53... kanske?

• fortsätt paddla

Putteli: jag försöker att inte läsa i tråden. Vill än mindre skriva mer.Man kan verkligen bli mörkrädd . Så stort tack:)

• fortsätt paddla

Å, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig här men.
    Vill man rädda barn, göra något för hemlösa,en god gärning mm så sätter man in pengar till rädda barnen, läkare utan gränser, jobbar aktivt för att förändra livssituationen för många människor. Lr adopterar en katt från ett katthem.
    Man adopterar inte ett barn!
    En adoption ska handla om ren egoism. Samma anledning som för den som jobbar för att bli gravid. Man vill ha ett barn, få ge kärlek och förtjäna kärlek tillbaka. Man vill vara förälder.
    Denna attityden där välgörenhet lyser igen är aldrig bra. Ett adopterat barn har säkert tillräckligt att kämpa med ( mina rötter osv) . Barnet ska inte dessutom behöva brottas med en tacksamhetskuld till föräldrar, samhället och det fina landet Sverige.
    Jag har tre biologiska barn, har aldrig behövt vända på känslor osv ang adoption. Det räcker med vanligt bondförnuft för att inse detta...

Svar på tråden Varför adoption så lätt