Inlägg från: pigglo |Visa alla inlägg
  • pigglo

Varför adoption så lätt

TS: hur många döda barn ska man ha fått för att få tillåtelse att adoptera då enligt dig?

• pigglo
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 13:09:34 följande:

eller hur många ivf'er, missfall, år av längtan??

Ja precis, lägg till det i frågan.
  • pigglo

Du har några frågor att svara på här TS! Blev det besvärligt för dig, trubbel i trollskogen eller?

• pigglo
    Core skrev 2012-09-04 13:49:09 följande:

Ja, vi kanske kan hålla med och förstå när vi läser rapporten om en djupt psyksjuk mamma? Eller vad det nu kan vara som ogiltigförklarar denna som förälder, jag är genuint intresserad av att förstå!

Nåt jag undrar är varför TS har den rapporten. Vem har sina bekantas adoptionsutredingar liggande hemma liksom!? Och vad är det hon menar att vi ska kunna ta reda på om hon inboxar personnumret, och var ska vi hitta den informationen?

Inte en fråga till dig Core men jag spinner vidare på din fråga.

• pigglo
    Core skrev 2012-09-04 14:12:36 följande:

Jamen precis! Men jag tänker att OM man har det så måste man ju ha en riktigt god anledning för annars är man ju lite vriden om man bara har det för att, men det tror jag knappast om TS hon verkar så säker på sin sak. Jag vill såklart också vara säker på min sak och ser fram mot presonnumret, vilket man tydligen kan använda för att få fram utredningen!

Jag ser också mycket fram emot personnumret, då kanske vi kan få någon förklaring till kvinnans olämplighet som mamma Tungan ute

Men i ärlighetens namn så tror jag inte alls att hon har tillgång till någon utredning utan har bara någon egen märklig personlig åsikt grundad på "fakta" som i hennes värld är uppenbara, men inte i någon annans.
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:20:46 följande:
    Jag ÄR inte emot adoption över lag och jag tycker att människor adopterar alldeles för lättvindigt. Personligen tycker jag att det borde vara en sista utväg om man inte kan få barn och inte vill göra en IVF som jag tycker är bättre. OCH.. Adoption ÄR ingenting g som passar alla även om man har ett ordnat liv och råkar slinka igenom hemutredningen. Jag PERSONLIGEN tycker inte att man är mamma till en adopterad unge och som Johanna i detta fallet har betett sig och gav upp sina försök att skaffa egna barn efter att ETT barn dött anser inte jag att är värdig att kalla sig mamma överhuvudtaget. Och ja hennes adoption tog ETT år även om ni inte tror det så har jag gått igenom alla papper.

Det är alltså dina personliga åsikter allt detta. Det är inte ok att vräka ut det över andra som du tycker behöver höra det. Du kan inte ömvända andra personers åsikter genom att tvinga på dom dina. Det är inte ok att säga vad som helst som sårar andra människor och försvara sitt handlande med att man bara är ärlig.

Nåt mer du inte begriper?
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:28:06 följande:
    Och NEJ detta är INGEN trolltråd. Jag har lika stor rätt till mon åsikt som någon annan!!

Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:43:50 följande:

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!

Herregud, jag hoppas verkligen på allvar att du har någon form av professionell kontakt där du kan få hjälp med dina problem.

Det är inte ditt ansvar att påminna henne och förebrå henne för sitt vad du kallar misstag. Det är inte så att hon helt plötsligt en dag bestämt sig för att adoptera och sedan gjort det nästa dag. Hon och mannen har gjort det tillsammans och har genomgått utrednbing som tar lång tid. Utredarna har gjort bedömningen att dom 2 tillsammans är lämpliga adoptivföräldrar.

Att deras äktenskap sedan inte hållt kan du ju inte säkert säga beror på adoptionen. Dom kanske hade separetat ändå, utan barn eller med biologiska barn, det vet du ingenting om.
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 13:58:46 följande:

Men för barnen var det fel

Hur vet du det? Varför vet du detta bättre än barnens föräldrar och hela adoptionsutredningen?
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 14:21:18 följande:

Utredningen gjordes ju innan de fick ungarna

Newsflash! Problem kan uppstå även i familjer med biologiska barn.

Hur kan du säkert säga att deras problem (om de nu har några) enbart beror på att barnen är adopterade?
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 14:28:50 följande:

Nej ok, du har rätt! Det beror på att hon är en dålig mamma redan från början. När dottern dog borde hon ha stoppat helt och insett att det inte var meningen att hon skulle ha barn.

Nu ger jag upp. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver snart. Lycka till med det.
  • pigglo
    enavalladom skrev 2012-09-05 16:37:05 följande:
    Oavsett om du är på riktigt eller bara sitter och hittar på så är du en av de elakaste, idiotiska, enfaldigaste, obildade, mest hänsynslösa, hjärtlösa och sjukaste människor jag stött på på väldigt, väldigt länge.

Det är MIN åsikt som DU kanske behöver påminnas om.
  • pigglo

Alltså jag vet att jag gav upp tidigare idag men...

Ts VARFÖR har du den utredningen? Jag har frågat dig tidigare i tråden utan att få svar på frågan. Du veta att den är sekretessbelagd väl?

• pigglo
    loka skrev 2012-09-05 19:05:20 följande:

Du får tro vad nu vill men jag har den i alla fall
    Ja vi har sett dig skriva det ett antal gånger nu men ta och förklara HUR du fått tag på den.
  • pigglo
    loka skrev 2012-09-05 19:17:08 följande:
    Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel
    Vad 'r det som gör dig mer kompetent att bedöma det än de som gjort utredningen?
  • pigglo
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:21:35 följande:
    Upp till bevis då, fota/scana papperen och lägg upp så vi får se. Har du papperen där är det ju en smal sak att göra. Eller ge iaf ETT enda exempel på VAD det är som gör adoptionen fel, VARFÖR det var fel att det gick igenom och VARFÖR din vän inte är lämplig som mamma. (Nej, att hon valde att adoptera istället för att skaffa biologiskt barn är INTE en orsak till att vara olämplig som förälder!)
    Ja precis. Ett konkret exempel på något fel i utredningen.  Det räcker liksom inte med att bara säga att hon är en dålig mamma för att hon valt att adoptera.
  • pigglo
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:45:17 följande:
    Ja det vore intressant, är TS den jag tror så vet jag ju redan varför så vore kul att få det motbevisat eller bekräftat...
    Lite nyfiken på vad du har för teori... Glad
  • pigglo
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:50:18 följande:
    Klicka "Visa endast" på mig så har jag skrivit det tidigare :)
    Då förstår jag, Det låter ju inte helt otroligt att det ligger något i det. Något "fel" är det ju helt uppenbart, det här är inte normala åsikter..
Svar på tråden Varför adoption så lätt