Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Varför adoption så lätt

Jag antar att du själv aldrig har varit i den sitsen att du har kämpat i flera år för att få ett biologiskt barn,kanske utstått ett flertal smärtsamma och jobbiga behandlingar och kanske flera missfall.
    Jag antar att du inte den blekaste aning hur det känns att få bära det efterlängtade barnet och sedan förlora det!
    För dom allra flesta är adoption inget "lätt" beslut utan något som växer fram ur längtan att bli en familj!

• princess77

Du har en fruktansvärd syn på livet TS!
    Ett adopterat barn är ett " riktigt" barn som blir precis lika lyckligt och älskad som ett biologiskt barn i rätt familj.
    Hur mycket smärta en person orkar ta och vilka val dom gör är inte din en sak!
    Och jag kan tala om för dig av erfarenhet att adoption är inget "lätt" alternativ då det är en lång och mycket påfrestande resa.

• princess77

Och att påstå att din vän inte har rätt att vara mamma eller kalla sig mamma för att hon "gav upp" för lätt och adopterade är det dummaste jag har hört på länge!!

• princess77

Herregud vilken småsint,elak,obildad och fruktansvärt korkad person du är Loka.
    Med dig som "vän" behöver inte din väninna några ovänner ;(
    Inse att alla människor tycker,tänker och känner olika och jag är glad att majoriteten av befolkningen inte är som du!

Svar på tråden Varför adoption så lätt