Inlägg från: Wittra |Visa alla inlägg
  • Wittra

Varför adoption så lätt

Över tjugo sidor i tråden och inte någonstans tycks TS kunna förklara vad denna kvinna lider av eftersom hon tydligen inte platsar som mamma. 

När ska du svara på den frågan egentligen? O nej, ditt svar om att hon borde försökt på biologisk väg räcker inte. Inte heller att hennes första barn dog. Jag vill höra varför hon är olämplig och varför dessa barn/barnet inte kommer bli lyckliga. 

• Wittra
    Limpan1234 skrev 2012-09-04 19:02:47 följande:
    Många inlägg handlar ju just om att den aktuella kvinnan "inte ens försökte" och att det är "så lätt att köpa ett barn". Jag får känslan av att TS har kämpat på efter att hennes barn dog och kanske har haft något trauma i samband med graviditeten/förlossningen av andra barnet. Att hon inte tycker att hon fått tillräckligt mycket uppmärksamhet/cred/stöttning av sin omgivning i sitt svåra medan den här kvinnan kanske fått det och att det är därför TS är bitter.

För det verkar ju inte egentligen handla om att kvinnan är olämplig som förälder, utan mer om att TS blir jäkligt provocerad över att hon tagit vad TS anser vara en mycket enklare väg...? Min tolkning Drömmer
    Ja, TS verkar ju inte ha alla hästar hemma. jag skiter i faktiskt om man mår dåligt, man kan uppföra sig ändå. Jag har gått igenom otroligt jobbiga grejer i livet, men det jag kan inte vräka ur mig vad som helst till andra för den sakens skull.. 
Svar på tråden Varför adoption så lätt