Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Varför adoption så lätt

Hahahah jag var tvungen att kolla flertalet gånger för att se om tråden låg under sandlådan,,men icket då

TS du är inte så påläst ang adoption ser jag. Ett tips kan vara att du börjar med det först sedan kan vi diskutera. 

• JAG är BÄST
    loka skrev 2012-09-04 13:02:22 följande:

Inte det minsta, snarare tvärtom. Att hon kallar sig mamma är BARA tragiskt.

Hon ÄR mamma ovsett vad du tycker. Adoption betyder UPPTA SOM SIN EGEN!!!!!!!!!!!!!
    loka skrev 2012-09-04 13:07:01 följande:

Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????

Mig veterligen går inte en adoption igenom med köandet 1år. Du har nog inte all info från vederbörande.

Man köar bara här hemma i Sverige hor sin förening beroende på land MINST 1år sedan är det MINST 1år i det land man adopterar ifrån. Mig veterligen är köerna idag fleråriga i det flesta länder. Så nej en adoption går inte igenom på 1år.  

• JAG är BÄST
    Elin 885 skrev 2012-09-04 14:57:18 följande:
    Men man kanske vill adoptera? Hjälpa ett annat barn istället för att sätta fler till världen osv. vad i helvete har du med att göra vem som adopterar och varför???? det är en privatsak. lägg din energi på vettiga saker, förslagsvis en kurs i empati.

Man adopterar inte för att HJÄLPA ett barn utan man adopterar för att man VILL HA barn. Annars så adopterar man av fel orsaker.
  • JAG är BÄST
    loka skrev 2012-09-05 19:15:36 följande:

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet

Nej så funkar det INTE!!!

Som flera sagt så är det sekretessbelagt. Inte ens berörande barn kan hämta ut sin akt förrän dom är myndig!

Samma gäller äggdonation.    

Jag förstår inte varför du hittar på TS OM du fått ut sånna här papper så varför kan du inte skanna av dom och skicka dom till mig så ska jag tro på din tråd helt och full och jag ska backa upp dig som ingen annan.    
Svar på tråden Varför adoption så lätt