Inlägg från: loka |Visa alla inlägg
  • loka

Varför adoption så lätt

Fenrisulven skrev 2012-09-04 11:31:11 följande:
    Konstigt att du VET bättre än utredare och socialnämd

Så utredare kan inte ha fel då?
  • loka
    sextiotalist skrev 2012-09-04 11:34:43 följande:
    Men socialen har som skyldighet att göra en utredning, denna utredning vad jag förstått lämnas till adoptionsmyndigheterna och sedan till givarlandet. Dvs det är flera instanser som det skall passeras innan en adoption godkäns. Om det var en akut depression efter barnets död, så är jag säker på att de flesta instanser överser med detta.  

Vem har sagt att det var en akut depression?? Hon kämpade ju aldrig, försökte inte ens få ett eget barn. Hennes utväg var att köpa ett nytt.
  • loka
    Nahoj23 skrev 2012-09-04 11:51:24 följande:
    Tänkte först inte ge mig in i den här diskussionen men så kan jag inte låta bli. Jag KAN inte "få" barn på naturlig väg och har därför gjort en lång och utdragen hemutredning för att ha "möjligheten" att få bli mamma. Det är många instanser att gå igenom och sedan väntar ytterligare kötider för att först köa i registrerna i Sverige och sedan passa in på landens olika krav för blivande adoptiovföräldrar vilket innebär mer köande. Jag blir illa berörd när du säger att vi adoptivföräldrar "köper" ett barn. Vi betalar pengar för administrativt jobb, översättningar, legaliseringar av papper och många andra poster som är nödvändiga för att vår adoption ska gå igenom. Adoptera gör man inte som ett sista val, man gör det för att man önskar så starkt att bli en familj. Att adoptera likväl som att försöka på egen hand är väl mångt och mycket en egoistisk handling för att man vill bli fler i familjen. Vi har försökt i 8 år och gått igenom otaliga undersökningar och utredningar först för att utreda vår egen infertilitet och sedan för att gå igenom allt annat som hör adoptionen till. Om det par du pratar om fick ett barn som dog av hjärtfel har de säkert goda anledningar till varför de valde att adoptera, tror du inte det? Kanske var det så otroligt tungt för dem att se sitt barn dö att de aldrig någonsin igen vill uppleva det, kanske orkar de inte bli gravida igen? Med önskan om du TS kanske kan se saker och ting med lita andra ögon i fortsättningen.

Skillnaden är att du har ku verkligen kämpat och försökt i åtta år eller vad du skrev. Jag tycker att det är starkt av dig . Men den här människan "gav upp" efter ETT dött barn.
  • loka
    Nahoj23 skrev 2012-09-04 12:02:57 följande:
    Du gav inte upp efter att du fick, antar jag, föda fram ditt döda barn. All heder åt dig. Kanske har du en annan styrka än de andra paret hade, kanske orkade de inte genomlida ett sådant trauma som jag förestället mig att det är? Kanske har de genetiska defekter som gör att de inte VÅGA bli gravida igen. Vet du det? Kanske har de VALT tillsammans att hitta en annan väg till att bilda familj. Jag förstår inte varför du upprörs så av detta?

Jo, så att hennes barn hon köpte sig vår lida av hennes defekter istället. Hennes barn DOG vill hon inte bli gravid efter det är det inte meningen att hon ska få kalla sig mamma.
  • loka
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 12:04:37 följande:
    håller med. jag undrar(och har undrat detta i flera inlägg) VARFÖR är det ett så stort problem för TS??

Adoption är ett onaturligt sätt att skaffa barn på och pm man nu ska göra det ska man ha försökt med allaedel innan. Det ska vara en sista utväg lila mycket som ex socialbidrag.
  • loka
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 12:16:18 följande:
    Ehh ok  verkar ju vara ett vettigt argument-not Lätt att uttala sig om man aldrig haft problem med att var barnlös eller att ens barn dött Jag har flera vänner som gått igenom ivf och även där barnet dött, samtliga av de paren är adoptivföräldrar idag och de barnen far absolut inte illa-tvärtom

Jag har också fått ett dött barn, men jag FÖRSÖKTE och blev gravid igen. Vill man inte ens försöka är det kanske inte meningen att man ska ha barn. Det som är patetiskt är att hon har mage ett kalla sig mamma.
  • loka
    Maline skrev 2012-09-04 12:23:38 följande:
    TS du KAN inte må bra, jag tror du behöver hjälp för egen del. Vet du någonting om riskerna för att få barn med hjärtfel om man själv har ett hjärtfel eller föder ett barn med hjärtfel? Vet du något om hur det är att vara förälder till ett barn med ett allvarligt hjärtfel?  Inte ett dugg gissar jag, ändå sätter du dig till doms över andra människor.

Nu har ju inte hon hjärtfel själv. Möjligen att hon är hjärtlös som skaffar barn på 2:hands marknaden och tvingar barnen till att leva med henne. Hon har inget hjärtfel som kan gå i arv och hon BORDE för alla inblandades bästa försökt få egna barn istället.
  • loka
    MissMe83 skrev 2012-09-04 12:37:32 följande:
    Hur fan kan du kalla det att köpa ett barn? Du betalarför omkostnaderna så som överättning av dokument, legalisering, tolk osv. Inte ett enda jävla öre går till barnets föräldrar eller barnhemmet. Det går till juridisk hjälp under processen för att adoption är en mycket svår juridisk process. LÄS PÅ!! 

för MIG är det ett köp och hon fick igenom det för lätt!
  • loka
    Core skrev 2012-09-04 12:45:59 följande:
    jag skulle vilja se utredningen och personnumret men det lär man väl inte få för det existerar väl inte.

Tyvärr så gör den det
  • loka
    Kookaburra skrev 2012-09-04 12:55:49 följande:
    Småfnittrar du lite nu när du skriver sånt här?

Inte det minsta, snarare tvärtom. Att hon kallar sig mamma är BARA tragiskt.
Svar på tråden Varför adoption så lätt