Inlägg från: Fenrisulven |Visa alla inlägg
  • Fenrisulven

Varför adoption så lätt

Fenrisulven skrev 2012-09-04 12:10:27 följande:

men shit , är du på riktigt eller??Guld i mun

Kräks skulle det vara :)
  • Fenrisulven

Men TS hur skulle det vara om du svarat på frågan många ställt: VArför är det ett problem för DIG?

• Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 12:12:46 följande:

Adoption är ett onaturligt sätt att skaffa barn på och pm man nu ska göra det ska man ha försökt med allaedel innan. Det ska vara en sista utväg lila mycket som ex socialbidrag.

Ehh ok Förvånad verkar ju vara ett vettigt argument-not
    Lätt att uttala sig om man aldrig haft problem med att var barnlös eller att ens barn dött
    Jag har flera vänner som gått igenom ivf och även där barnet dött, samtliga av de paren är adoptivföräldrar idag och de barnen far absolut inte illa-tvärtom
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 12:22:52 följande:

Vill man inte ens försöka är det kanske inte meningen att man ska ha barn. Det som är patetiskt är att hon har mage ett kalla sig mamma.

Kräks jag finner inte ord
  • Fenrisulven
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:32:02 följande:
    Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras.

Oavsett om jag har rätt eller ej: TS LÄGG NER, du har så satans fel på varenda punkt och inte ETT ENDA hållbart argument för nått du påstår! Adoption är så naturligt något kan bli, djur adopterar, människan har adopterat i alla tider osv så hur FAN kan adoption vara mer onaturligt än tex IVF??
    och KLART SOM FAN att din vän kallar sig mamma, för det är PRECIS vad hon är! Att vara förälder sitter INTE i generna, de som tror det är så puckade att ett nackskott nära på är befogat.

*andas djupt* Så, nu ska jag försöka varva ner och arbeta istället.

aha, det förklarar en hel del Förvånad
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 12:53:29 följande:
    I mina ögon kommer hon aldrig att kunna kalla sig mamma. Hennes dotter dog och det var nog mening från ovan. Ett mina barn dog också, men vi försökte igen och fick till ett barn på egen hand. Hennes val att adoptera är sjukt och hon behöver påminnas om det. Att hon valde två negerar kommer hon länge få ångra. Möjligen att hon blir förlåten den dag hon dör.
    Kanske avundsjuka för att du vet att du själv ALDRIG hade blivit godkänd som adoptivförälder?
  • Fenrisulven
    joråsatt2012 skrev 2012-09-04 12:57:34 följande:
    Jaså, det finns ett minimiantal döda barn man måste komma upp till innan man får fatta sina egna beslut om sina egna livsval?
  • Fenrisulven
    fortsätt paddla skrev 2012-09-04 13:01:14 följande:
    Jag förstår att det kan vara kul att röra om lite ts men man ska inte gå över gränsen!
    Nu sitter jag med appen men kanske kan någon anmäla inlägget 12:53... kanske?
    japp,fast hade kanske varit bättre om TS gick en rättstavingskurs, så kanske han/hon kan läsa sig stava sina fula ord rätt iaf
  • Fenrisulven
    Plutteli skrev 2012-09-04 13:01:41 följande:

Möjligen att DU blir förlåten den dag du dör, men jag betvivlar det skarpt.
  • Fenrisulven
    pigglo skrev 2012-09-04 13:07:15 följande:
    TS: hur många döda barn ska man ha fått för att få tillåtelse att adoptera då enligt dig?

eller hur många ivf'er, missfall, år av längtan??
  • Fenrisulven

Undrar om TS tycker att hon själv ör lämplig som förälder

• Fenrisulven
    Core skrev 2012-09-04 13:13:33 följande:

Jaha när ska man få se det då? Du lovade ju det tidigare
  • Fenrisulven
    Kookaburra skrev 2012-09-04 13:23:28 följande:
    Finns rätt mycket mer i denna tråd som jag skulle kalla tragiskt. Och en hint - dina inlägg toppar listan
  • Fenrisulven
    Core skrev 2012-09-04 13:27:36 följande:

Hallå?! Vad är problemet? Jag vill ju läsa och förstå!

kom igen nu TS
  • Fenrisulven
    pigglo skrev 2012-09-04 13:38:19 följande:
    Du har några frågor att svara på här TS! Blev det besvärligt för dig, trubbel i trollskogen eller?
    Trollet åt kanske upp TS medans alla enhörningarna tittade på. Allt enl TS fantasivärldCool
  • Fenrisulven
    Core skrev 2012-09-04 13:49:09 följande:

Ja, vi kanske kan hålla med och förstå när vi läser rapporten om en djupt psyksjuk mamma? Eller vad det nu kan vara som ogiltigförklarar denna som förälder, jag är genuint intresserad av att förstå!

jag också. Och jag undrar hur socialtjänsten, familjerätten och mammas referenser missat allt detta som är så uppenbart för TS
Svar på tråden Varför adoption så lätt