• rebeqqa

Måltidsersättning istället för mat!

Jag har försökt LCHF - men det funka tyvärr inte för mig, mådde dåligt, hade huvudvärk och var lättretlig. Såg inga resultat så jag, + jag kände att jag fick avstå från så mycket.. Och i och med att jag äter på jobbet nästan varje dag så blev det så svårt att hålla LCHF utan att ungdomarna skulle ha reagerat (jobbar med några som har ätstörningar) så det gav lite fel budskap.

Nu hoppas jag att Nutrilett kan hjälpa mig med några kilon samtidigt som jag tänker kämpa med vikten med massa träning. På jobbet får jag äta det som görs, med en tanke på hur mycket av allt jag ska äta.

Hur viktigt är det att dricka massa vatten när man dricker Nutrilett hunger control smoothies?

• rebeqqa

Myone tack för tippset! Klev precis upp och vägde mig står fortfarande 72.4kg på vägen men man kan ju inte förvänta sig ett mirakel haha! Tar ett par dagar för att det ska ske något antar jag, speciellt då jag käkar lite vanlig mat med :)

Hur går det för dig då Myone?

• rebeqqa

Kämpa på Myone! Jag vet att det inte kan vara lätt ibland.

För mig blev det en av bar till frukost idag och nu tänkte jag ta en tropisk smoothie till lunch! Frågade min dagansvarige på jobbet om jag kunde gå undan under lunchen och skippa den pedagogiska lunchen, just idag gick det så jag passar på :) för ikväll vet jag att det blir en gryta med fläskfilé, grädde, curry och massa grönsaker :)

Hoppas det går bra för dig och att du återfår matlusten :)

• rebeqqa

Åh vad god currygryta jag njutit av alldeles nyss med min kärlek! :)
    Hoppas du fick i dig en bra middag Myone!
    Har svårt med vattnet fortfarande.. kämpar med det!

Jag vet att allt är relativt men hur ser din viktnedgång ut per vecka? :)
    Går även du liksom tydligen alla andra ner mirakulöst mycket varje vecka? Jag är rädd för att inget kommer förändas på min våg.. möjligtvis några hekton! 

• rebeqqa

För mig är det tvärt om!

Går runt hungrig och sugen på precis allt!

Vägde mig nyss! -0.4kg efter 2dagar med mat+ Nutrilett smoothie/bars :) kul!

Så, nuvarande vikt 72.0kg. 5kg till "bara"!

Idag blir det:

07.30: 1/2 bar till frukost

09.30: Frukt + ost skivor (jobbet)

12.00: Chili Corn carne utan ris till lunch (jobbet)

15.00: Ett par ostskivor till fika på jobbet

18.00: banan efter träningen

19.00 middag med älsklingen pyttelite rester från gårdagens gryta och en Nutrilett smoothie.

Hoppas du får tag på en våg, annars funkar måttband bra med :)

• rebeqqa

Jag är en sån otrolig ostälskare! Kan inte låta bli! Det är min last! Vägde mig imorses, +0.3 trots 3h träning.. Men det är alltid så för mig dagen efter träning, det är kanske så att musklerna väger mer idag när de är under uppbyggnad. Nåja! Då har vi ungefär samma vikt att bli av med! Jag skulle bli absolut gladast om jag fick se 66.0 på vågen men nöjer mig med 67-68 till en början iaf! Nya tag idag! 07.30 1/2 bar till frukost 9.30 andra halvan 12.00 lunch på jobbet 15.00 äpple Efter träningen en Smoothie och något annat litet till!

• rebeqqa

Usch, idag har jag slarvat! Inte blivit några bra matval idag! Flickebarnet baka äppelpaj med vaniljsås, kunde inte låta bli. Blev macka till frukost Köttfärssoppa till lunch Paj och vaniljsås Och nu... Mat ute på stan! Usch.. Detta är svårare än jag trodde!

• rebeqqa

Jag försår hur det är! Igår var jag på Ikea hela dagen. Åt sådär bra =\ Men trots det ligger jag på 72.0 Nu ska jag iväg och träna! :)

• rebeqqa

Oj vad intressant!! :) viktväktarna kanske är något för mig ändå.. Det har gått sådär med Nutrillett då jag älskar riktig mat alldeles för mycket för att inte äta av det alls.

Kommandomamman skrev 2012-09-11 06:00:57 följande:
    Jag måste hålla med Winterfell - du behöver mer kunskap om mat och träning. Du äter mängdmässigt väldigt lite. En risifrutti, en shake eller Billys blir man inte särskilt mätt på men det blir ändå helt fel. För att försöka visa dig hur fel det blir knappade jag in det du har ätit i min checklista hos Viktväktarna och du kommer upp i 38 propoints (och då har jag inte räknat ngt smör att steka i eller på mackan och inget pålägg på smörgåsen). Det jag åt igår blev 26 propoints som en jämförelse - en portion havregrynsgröt med mjölk och äppelmos, en varm bulgursallad (på 1,5 dl kokt bulgur) med kycklingfilé, grillade grönsaker och sås med ajvar relish, tre skivor ugnsstekt fläskfilé med klyftpotatis, grönsaker och vitlökssås och till mellanmål blev det 1 dl apelsinkeso. En banan och kaffe slank det också ner. Jag hade kunnat ta mig ett par glas vin också om jag hade velat och ändå hamnat under dig.

• rebeqqa

Myone man vet ju aldrig! Hoppas det gått neråt lite för dig. Jag vägde mig nyss men såg att jag har samma vikt nu som när jag starta. Då har jag i åtanke att jag käkat en halv pizza massa chillinötter Och choklad i söndags då jag och mina vänner samlades och hade en myskväll. Det har heller inte blivit då många Nutrilett mål om dagen, det är svårare Än jag trodde med att avstå mat.

• rebeqqa

Hej Myone Åh det går inte så bra! Unnat mig alldeles för murket gott, vägde mig nyss 72.8kg Jag känner mig liksom fortfarande hungrig på en smoothie/bar och jag går runt Och är sötsugen hela tiden. Med jobbet görs inget lätt heller. Pedagogiska lunchen försöker jag tänka på vad jag äter. Men när det bjuds på nybakad körsbärspaj och vaniljsås har jag svårt att motstå. Jag har unnat mig en stor frukost med föräldrarna med massa kolhydrater. En muskeln framför tvn med chips och choklad. Känner just nu "Esh det är lönlöst jag fixar det aldrig". Ska försöka ta nya tag nästa vecka.. Hur hår det för dig då? Sett av något på vågen än? Tränar du något?

• rebeqqa

Jag dricker nog vatten alldeles för dåligt, en halv liter om dagen blir det nog för mig. vägde mig imorses, samma vikt som vid start. Det blir för mycket vanlig mat och för lite Nutrilett som det ser ut just nu för min del. Idag blev det en fralla gjort på majsbröd med pålägg. Till lunch blir det en nutrilett smoothie, middag smoothie + något litet för ikväll blir det lite fest här hos mig, så en flaska rosévin senare ikväll. Usch, detta är svårare än ja trodde. Får se hur jag gör med vinet! Kanske skippar det helt!

Svar på tråden Måltidsersättning istället för mat!