Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Börja pumpa innan förlossningen

Varför ska du börja pumpa innan förlossningen? Produktionen kommer igång av sig själv så fort barnet börjar tutta å JA råmjölken är enormt viktigt för barnet och innehåller en mängd viktiga näringsämnen som barnet behöver sin första tid i livet!

• Elvis Mamma

Fast varför ska du öka mängden mjölk? Ett nyfött barn klarar inte av att äta mängder mjölk å våra kroppar är gjorda för att barnets sugande gravids ska öka produktionen och anpassa sig efter deras behov! Jag hade "mjölk" i brösten när jag blev gravid med nummer två trots att ettan var 6 år men råmjölken bebisen behöver produceras ju ändå under graviditeten å är väldigt viktigt för det nyfödda barnet å det är den maten dom behöver och klarar av att äta under sina första dygn i livet. Våra kroppar är ju skapta så!

• Elvis Mamma

Alltså råmjölken produceras ju hela tiden, jag läckte tex floder under min graviditet å råmjölken tog ju inte slut för det men skulle man börja pumpa å dra igång produktionen riktigt då är det ju klart att råmjölken tar slut å ersätts med den vanliga mjölen så de är inte att rekommendera. Barnet får ju de den behöver ändå. Däremot kan du ju ta med pump och amnings te till bb om du tror att du behöver ha "hjälp" att få igång produktionen annars sköter ju kroppen allt de där själv liksom

• Elvis Mamma

Nej de ska inte behövs men tänkt mest om du är rädd för att inte få gång produktionen riktigt

Svar på tråden Börja pumpa innan förlossningen