• Anonym (M31)

Komma flera gånger under samlag (tjejer)

Ni tjejer som kommer flera gånger under ett samlag, hur gör ni?
    Kan mannen (eller du) fortsätta direkt efter första orgasmen eller måste du vänta/vila en stund först? Hur många orgasmer kan du få under ett samlag?

Jag har frågat min tjej och hon jan bara komma en gång, efter det är hon för känslig och man kan inte fortsätta. Jag vill ge henne flera orgasmer på rad men det verkar inte bli något av.
    Går det att träna upp? Hur lång vila mellan orgasmerna behöver du? I porrfilmer, (ja jag har sett någon) så kan tjejerna komma flera gånger under tiden killen penetrerar henne men jag förstår att så kanske inte är fallet i verkligheten?
    Tacksam för info, tips och synpunkter av alla underbara tjejer här inne. ;)

• Svar på tråden Komma flera gånger under samlag (tjejer)
  • Anonym

jag kan få flera.

om jag får orgasm via klitoris för att mannen/jag själv smeker där eller jag får oralsex så måste jag väntar några sekunder tills värsta känsligheten lagt sig, sen kan jag fortsätta.

alternativt kan jag få klitorisorgasm och sen fortsätter maken att ha samlag med mig så kan jag komma en gång till efter bara några sekunder. och då utan att behöva röra vid klitoris utan bara med hjälp av samlaget.

det här är inget jag kunde "bara sådär" utan det kräver övning och många års sexuell erfarenhet för att hitta rätt muskler och kunna orka mera. 

• Fröken reserverad

Jag kan komma direkt efter första utan att vila, vill dock inte ha för mycket klitorisstimulans men kommer gärna flera ggr av g-punktsstimulans. Det bästa är när min man inte slutar stimulera den utan bara fortsätter och fortsätter tills jag är nöjd .

• Ugflickan

Jag tror det är skillnad på män o kvinnor. Tror att männen i allafall behöver "ladda om". Själv kan jag komma oräkneliga gånger, speciellt efter att jag har kommit första gången så vill det liksom inte ta slut utan det kommer gång på gång och man är i extas...

• Vit Lilja

Hm

Jag KAN få klitorisorgasm flera ggr under ett samlag, men dels krävs det extremt mycket mer jobb och dels är den inte alls lika skön andra gången. Tredje gången krävs det löjligt mycket jobb och det är långt ifrån värt resultatet som knappt känns. Det här är olika för alla, för mig är det helt enkelt inte värt besväret att försöka komma fler gånger. För En del blir orgasmerna bara bättre och bättre under samlaget. Många kan inte komma mer än en gång.

Är det g-punktsorgasm (sprutorgasm) du menar så har jag väldigt svårt att tro att man kan komma fler gånger än 1 eftersom det "tömmer" vattnet. Däremot så är det väldigt vanligt att man inte får ut allt vatten på samma gång, så man tror att man kommer mer än en gång. Men det kan vara lika skönt för det!

Kan du inte istället fördröja hennes orgasm så länge det bara går? Hon får absolut inte komma, då blir ju orgasmen 1000 ggr skönare än om det går snabbt 

• Anonym (Jovist)

Ja e en av dem som man komma flera gånger på under ett samlag. Behöver heller inte vila:) hmm vet inte vad du kan göra men om din tjej inte vill efter första tycker ja nog inte du ska försöka heller. De e ju väldigt individuellt. Själv har ja de lättare att komma igen kort efter första gången. De flrsta kan ibland vara seg men när de väl kommer så e de andra å tredje inte så svåra.

• Fröken reserverad
    Vit Lilja skrev 2012-09-04 14:44:20 följande:
    Hm

Jag KAN få klitorisorgasm flera ggr under ett samlag, men dels krävs det extremt mycket mer jobb och dels är den inte alls lika skön andra gången. Tredje gången krävs det löjligt mycket jobb och det är långt ifrån värt resultatet som knappt känns. Det här är olika för alla, för mig är det helt enkelt inte värt besväret att försöka komma fler gånger. För En del blir orgasmerna bara bättre och bättre under samlaget. Många kan inte komma mer än en gång.

Är det g-punktsorgasm (sprutorgasm) du menar så har jag väldigt svårt att tro att man kan komma fler gånger än 1 eftersom det "tömmer" vattnet. Däremot så är det väldigt vanligt att man inte får ut allt vatten på samma gång, så man tror att man kommer mer än en gång. Men det kan vara lika skönt för det!

Kan du inte istället fördröja hennes orgasm så länge det bara går? Hon får absolut inte komma, då blir ju orgasmen 1000 ggr skönare än om det går snabbt 
    Jag tror att även fontänorgasmer kan vara olika, själv kommer jag upprepade ggr i såna...om det är en enda  långdragen eller flera på raken är jag inte kvinna nog att säga..fast jag har svårt att tro att en enda pausar då och då och håller på i tio minuter ..ibland hamnar jag i det stadiet och det är underbart fast jobbigt.
  • Vit Lilja
    Fröken reserverad skrev 2012-09-04 14:50:40 följande:
    Jag tror att även fontänorgasmer kan vara olika, själv kommer jag upprepade ggr i såna...om det är en enda  långdragen eller flera på raken är jag inte kvinna nog att säga..fast jag har svårt att tro att en enda pausar då och då och håller på i tio minuter ..ibland hamnar jag i det stadiet och det är underbart fast jobbigt.
    Möjligt att du har rätt, att det kan vara olika. Men jag får EN sprutorgasm, men den kan hålla på 3-4 eller 5 gånger, och det tog flera år att upptäcka att det var en och samma :D
  • Mandi74

Jag kan komma flera gånger vid både penetrering och "annan" sex. 

Visst kan det vara skönt om han upphör med det han gör till orgasmen ebbat ut, men om han inte känner för det så känns det nästan som att orgasmen bara fortsätter och fortsätter. Tillslut kan det dock bli för mycket och då tar jag gärna en paus, krävs ingen lång paus.. nån minut bara.

By blood and by me I fall when you leave By blood and by me I follow your lead
  • Fröken reserverad
    Vit Lilja skrev 2012-09-04 14:53:29 följande:
    Möjligt att du har rätt, att det kan vara olika. Men jag får EN sprutorgasm, men den kan hålla på 3-4 eller 5 gånger, och det tog flera år att upptäcka att det var en och samma :D
    Jag får väl studera det lite närmare helt enkelt Skrattande..min egen alltså.
  • P30

Det där är ju superindividuellt. Det många, varken män eller kvinnor förstår är att två kvinnor skiljer sig mycket mer på den punkten än män. När det gäller manlig orgasm krävs tantrakunskaper osv för att gå bortom den traditionella manliga sprutorgasmen. Självklart varierar det hur mycket bearbetning som krävs för att mannen skall komma, framför allt förändras det för män genom livet. De flesta män har nog varit med om att komma i byxorna som 14-åring och de flesta som börjar krypa över 40 har varit med om att inte kunna komma alls, helst i kombination med lite (eller mycket) alkohol...

För kvinnor är det ju inte så. Det finns kvinnor som har så känslig klitoris att de fått klitorisorgasm av att min tunga har varit på de yttre läpparna - och många av de blir ännu känsligare efteråt. Sedan finns det dem där marknadens kraftigaste dildo inte räcker till om batterierna inte är alldeles fulladdade och där det förmodligen hade varit bättre med tryckluft.

De allra, allra flesta kvinnor kan inte få multipla orgasmer "direkt ur lådan" utan istället är det något de måste lära sig, när man skall spänna vilka muskler, om magen skall hållas in eller spännas ut, om de skall hålla andan eller andas som vanligt osv. Många är glada för att ha hittat "sitt" sätt och experimenterar inte så mycket.

Det är till exempel få kvinnor som gillar gpunktsstumulering första gången. Det är ingen som kan få en g-punktsorgasm utan att få den stimulerad. Så vill man få uppleva gpunktsorgasmer så måste man utsätta sig för att testa, att se om den första obehagskänslan försvinner och skapar något annat.

Min sambo kan numera få både multipla klitoris- och vaginala orgasmer, men så har hon övat duktigt också! :)

Ett litet trick du (eller snarare din partner) kan ta till är att ta tiden från det att din första orgasm ebbat ut och låta dig försöka hålla ut. Börja med 30 sekunder och se om du kan klara den jobbiga överväldigande känslan. Min erfarenhet är att mer än 90% av kvinnorna känner det där obehaget under mycket mindre än 30 sekunder, så står man ut den där lilla halva minuten så börjar det bli skönt igen.

Det vanligaste är att den andra orgasmen kommer mycket lättare och snabbare än den första, men oftast känns den mindre. Men - det är också individuellt.

Det kanske enklaste sättet att utforska det är att skaffa en bra rabbit om du inte har en och låta din partner kontrollera den. Du kan fokusera på att bara känna efter. Berätta hur det känns och ha inte krav på honom att han skall veta exakt när han skall öka eller minska intensitet. Istället för att  bli förbannad på hans tillkortakommanden kan du kanske uppleva något nytt och annat. Och testa vad som händer när du förändrar din andning - att tvinga dig själv att andas som vanligt, att vara helt avslappnad i kroppen och kanske bara spänna och släppa på pc-muskeln i korta intervaller. Eller låta den vara avslappnad också.
    Prova att försöka hålla andan så länge som möjligt när du skall komma och verkligen spänna hela kroppen, prova att variera.

När du testat dessa olika och fått lite olika sorters orgasmer är det enklare att gå vidare och se vad som händer när den första kommit. Den enda huvudregeln är kanske att när du skall utforska sådant här är det bra om båda har fokus på dig, så samlag kanske kan komma en annan gång när du har koll på hur du fungerar?

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
Svar på tråden Komma flera gånger under samlag (tjejer)