• ingriden

Har ni träffat er dröm man/kvinna?

Oftast har man ju en bild på hur ens dröm partner ser ut och är.. En person som man passar perfekt ihop med, som man delar intressen och kanske till och med stil med, som man vet är "den rätte" och som är den man drömt/fantiserat om. 

Har du träffat den personen i ditt liv? berätta gärna också hur din dröm partner är och vad gör din partner till din dröm partner? (Alltså om man har i sitt huvud en bild på hur man vill att sin partner ska se ut och vara, så hur lever din partner upp till den bilden), hur ni träffades, era gemensamma intressen/hobbys, ert liv tillsammans.. Osv osv :)

Varför skriver jag en sån här tråd?Jag vill få lite hopp om att jag också en dag ska träffa min dröm partner, den rätte för mig.. det verkar så långt borta att jag snart slutar tro på det. SÅ ge mig hopp gott folk o berätta! Kan ju vara roligt att läsa varandras kärlekshistorier också :) Jag vill tro på äkta kärlek! 

Hjärta 

• Svar på tråden Har ni träffat er dröm man/kvinna?
  • Nenne666

Jag har nog aldrig haft ett bestämt ideal.

Mina karlar har både sett ut och vart olika.   Men jag tycker att blonda, blåögda, rakade karlar, muskulösa och tatuerade är asläckra...Drömmer.

Men min kärlek idag har brunt eller mörkblont hår, eller vad det heter, ner till röva...inte tatuerad nånstans eller så. Men en dröm till karl. Kan inte tänka mig nåt annat och tycker han är det finaste jag vet.Tungan ute

• YummyMami

Min tanke om dröm-mannen var, att han är lång äldre, mogen snäll kan laga mat, kan tvätta osv osv..

Min dröm man var inte riktigt det, han är lång, yngre, inte så himla mogen alla gånger, kan visserligen laga mat.. Värdelös på att tvätta dock. 

Men det känns riktigt bra med honom, tänka sig jag som gillar äldre så är en yngre helt perfekt för mig, ibland vet man inte vad man behöver..  

• castafiore

JA, det har jag. Men han var inte alls som jag trodde han skulle vara, och han såg inte alls ut som jag trodde han skulle göra.

• Nyfiken gul

vad man drömmer om för man att dela sitt liv med har oftast ingen förankring i verkligheten.

Jag tycker mörka män , lagom håriga och gärna muskulösa (tänk dig en grek eller fransman)  är det sexigaste som finns..

men jag är gift med en blond, svensk viking som inte nånstans faller in under det jag drömt om - men han blev min drömman eftersom han har det jag värdesätter högt i ett liv. vi delar samma värderingar om livet, delar synen på barnuppfostran och hushållet och ekonomin. Vi har fantastiskt roligt ihop och blivit varandras bästa vänner. Och självklart attraherar han mig....

vi möttes på internet, under en period då jag bara lekte runt och dejtade för skojs skull.  Då en dag så var han bara där... 14 år äldre och en kaxig fundering över mig som person - en utmaning jag inte kunde motstå.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Padda
    ingriden skrev 2012-09-04 15:05:10 följande:
    Oftast har man ju en bild på hur ens dröm partner ser ut och är.. En person som man passar perfekt ihop med, som man delar intressen och kanske till och med stil med, som man vet är "den rätte" och som är den man drömt/fantiserat om.  Har du träffat den personen i ditt liv? berätta gärna också hur din dröm partner är och vad gör din partner till din dröm partner? (Alltså om man har i sitt huvud en bild på hur man vill att sin partner ska se ut och vara, så hur lever din partner upp till den bilden), hur ni träffades, era gemensamma intressen/hobbys, ert liv tillsammans.. Osv osv :) Varför skriver jag en sån här tråd?Jag vill få lite hopp om att jag också en dag ska träffa min dröm partner, den rätte för mig.. det verkar så långt borta att jag snart slutar tro på det. SÅ ge mig hopp gott folk o berätta! Kan ju vara roligt att läsa varandras kärlekshistorier också :) Jag vill tro på äkta kärlek!   

Nepp jag har inte träffat min dröm man eftersom mina ideal har varit väldigt lätta att fylla " han ska vara snäll och gilla att kramas" nu har jag iofs bott med sambon ett tag så han har väll blivit min dröm man och dragen jag gillar hos honom är ju ganska udda så det kan ju vara orsaken till att jag aldrig hittat rätt tidigare. För det första: han har skägg och det tycker jag är jäkligt läckert. Han har långt hår och rejält med kroppsbehåring. Han har LKG så han har en bred och lite tillplattad näsa och en mun som får mig att tänka på kattungar. Han har även en något nasal röst. Tror att min lkg fetisch beror på att en nära släkting har det och jag var mycket hos henne som barn och hon är lite av en idol för mig. Har altid älskat hennes utseende och min sambo påminner ju lite om henne. Ska jag gå in på hur han är som person så lär detta meddelande bli på tok för långt så jag nöjer mig med att säga att han e barnslig, omtänksam och förstående och han får mig alltid att le
  • Shitzu

Ja jag tror det.

Efter en del nätdejtande hade jag väl nästan gett upp och min lista på drömman-egenskaper hade blivit mycket kortare än den en gång var. Jag kunde nöja mig med att han var snäll, respektfull och ville ha barn.

Plötsligt var han där. På nätet. Det är som de säger, när man väl slutar leta...
    En svensk-amerikansk man som kan erbjuda mig hela världen.. hehe
    Otroligt pratglad, självsäker och generös, han vet hur man behandlar en tjej.
    Vi har samma humor. Han vill dessutom bilda familj och gifta sig. Han vill ta med mig ut o resa o se världen!
    Jag var skeptisk, det här är för bra för att vara sant.
    Och som grädde på moset så har han bruna ögon och mörkt hår (jag har ALLTID varit svag för det)

han kanske inte låter fantastisk när jag skriver. men i mitt huve är han det :D

• Den vita staden
    Har du träffat den personen i ditt liv?  - J a, men det tog ett tag. Jag är inne på andra varvet, min äldsta's, (numera 21 )pappa var inte rätt, tråkigt nog.
    Några år senare hade jag mognat och insett - otrogna idioter fanns det bara e n  utväg för - dörren.

Hade senare förmånen att hitta en m a n som sopade ihop det spillror jag då bestod av.. tvingade mig att söka till " Spårlöst" och att genom dem försöka finna mig själv..
    God never performed a miracle to convince an atheist, because his ordinary works provide sufficient evidence.
  • Danjella

Jag är bara 21! men ja jag har redan träffat min prins charming:)

trodde ja skulle träffa en biffig tatuerad kille, men som "nyfiken gul" så träffa jag en blond smal och helt annorlunda, och det klickade på en gång.
    jag bestämde mig för att jag skulle få honom. vi har en dotter ihop nu och vi båda älskar familje livet och vill bara föröka oss och leva lyckligt :)
    dagen innan jag träffa honom skulle jag flytta till stockholm för att börja om mitt liv! men stannade för honom!

JAG SKIPPADE T.O.M EN SLIPKNOT KONSERT FÖR HONOM.
    och de skulle jag inte göra för vem som helst^^
    en träff så va vi fast vid varann.

• Anova

Nej. Min drömman är en kombination mellan Stephen Fry och Noel Fieldning, dvs. en superintellektuell kreativ konstnär/skapare med stor portion humor.

Den man jag lever med är allt annat än kreativ och intellektuell. Däremot är han otroligt trygg och varm som människa. Han har ett sätt att få mig att må bra och har ett otroligt tålamod med mig. 

Han är ingen drömman, men han hjälper mig att få mina drömmar att bli sanna... och det är det som krävs för att få mig lycklig.

• riboflavin

Nej absolut inte, men det blev nog bättre så här ;)

Min drömman var lång och mörk, häftig, världsvan och självständig.
    Min sambo är ganska kort och röhårig, lätt nördig, hemkär och trivs ihop med andra människor. För mig är han ju perfekt, det är mina drömmar som inte riktigt var logiska.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Har ni träffat er dröm man/kvinna?