• niky40

Får inte tag på mitt ombud.. HJÄLP!!!

I värsta fall får du väl ringa tingsrätten och kolla så inget hänt ombudet. Tycker det låter mycket märkligt. Jobbar själv som ombud.

• niky40

Förstår att du är stressad. mitt enda tips är att ringa tingsrätten, tyvärr.

• niky40
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2012-09-04 17:44:20 följande:
    Borde jag förlita mig på detta ombud eller borde jag börja försöka få ta på ett annat?

Att hitta någon duktig som har tid att läsa in sig på målet på under en vecka är nog svårt. Ring tingsrätten och kolla om det hört något samt om ombudet följt de förelägganden det fått.
  • niky40

Mitt tips är att alltid använda sig av en advokat eller en jurist på en advokatbyrå. Då kan man alltid vända sig till advokatsamfundet om ombudet missköter sig.

• niky40
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2012-09-04 18:01:44 följande:
    En vän sa att det bästa jag kunde göra är att ringa TR, be om att få allt uppskjutet pga noll kontakt med ombudet samt byta ombud.

Ja du får tala med den som är ansvarig för målet och se vad h*n säger.
  • niky40
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2012-09-08 10:07:56 följande:
    Anonym #24 &#26 troll, eller bara korkad... hur som helst... gör en egen tråd .... Övriga; Jag fick tag på domstolen vilket ledde till att jag fick tag på mitt ombud... Nu närmar det sig snabbt .... tack för alla råd

Vad bra! Lycka till på förhandlingen!
Svar på tråden Får inte tag på mitt ombud.. HJÄLP!!!