• Anonym

Bara vi som inte kan få barn....

Har försökt få bar på egen hand i ett och ett halvt år nu. Felet ligger hos mannen och det är ivf nästa. Känner mig så ledsen...det här belastar vår relation så! Vi bråkar så fort det kommer på tal. Och det värsta är att det är bara vi vi vi och ingen annan som är barnlös....i hela vår vänskapskrets, släkt, tom hela vår lilla ort....vad har jag gjort för att förtjäna det här....

• Svar på tråden Bara vi som inte kan få barn....
  • Momalicious

Förstår att det är jobbigt men du kan ju inte veta om ni är ensamma. Det är ju generellt inte något folk pratar om så öppet. Lycka till med ivf!

• Anonym

Tack! Uppskattar det! Bara det att alla som varit tillsammans i mer än et par år redan har barn. Ingen alls som är barnlös....gifta som sambo, unga som äldre....bara vi....

• Yrja M

Skönt att ni kan få hjälp med IVF! Då kanske ni får ert efterlängtade barn snart Glad

Jag vet att barnlösheten kan slita på relationen. Fast det kan ju göra relationen starkare också om man stöttar varandra. Nu när ni ska få göra IVF så har ni ju något positiv att se fram emot, så jag förstår inte riktigt vad ni bråkar om?

• Anonym

Tack! Inte jag heller ärligt talat...känns mest som hela ämnet är så känsligt så det är lätt att samtalet spårar ur...vi har gått genom mycket tillsammans och klarat det strålande men det här är annorlunda. Det känns så fel ibland att jag får tvivel som skrämmer mig....

• Pimpinellan

15% av alla som försöker få barn får försöka mer än ett år och många av dem behöver hjälp så ensamma är ni ju inte även om ni inte råkar känna nån. Och det kanske bara beror på att de inte talat om att de haft svårt,det är i regel inget folk pratar högt om. Vi är också rätt ensamma,ingen riktigt nära har svårt utan snarare tvärtom hur lätt som helst... Några lösa bekanta har haft svårt,men de har alla får adoptera vilket vi inte får så vi är ändå sist kvar medans folk runt om är inne på tredje barnet efter oss. Men de flesta får ändå barn till slut om man är beredd på att kämpa,gå igenom behandlingar,kanske många behandlingar,söka altenativa ävgar till barn och det är värt det i slutändan, jag lovar!

Lycka till nu!

• Anonym

Vet hur det är. Alla i min närhet sprutar ur sig bebisar och själv kan man inte ens få till en enda. Vi väntar på besked om eventuell IVF (är något år för unga egentligen), det är "fel" på båda två så vi har ungefär noll chans att få till det naturligt.

Svar på tråden Bara vi som inte kan få barn....