• Anonym

förvirrad pappa

Be kontaktpersonen att ta bussen...

• Anonym

Ta kontakt med socialförvaltningen eller familjerätten och fråga efter deras åsikt.

• Anonym

För att slippa bråka hade jag gjort som någon tidigare sa, köp en billig på blocket.

• Anonym
    Anonym (förvirrad pappa) skrev 2012-09-09 01:18:23 följande:

Tack för ditt svar.
    Jag har köpt en bilstol.
    Frågade FR om det inte vore enklare att bilstolen följde med hela resan. Som svar fick jag då att nej det är bra att jag som pappa också köper en bilstol som kontaktpersonen kan ha tills jag går köra mitt barn själv i bilen! Som vanligt så får man bara gilla läget för annars heter det att man har samarbetssvårigheter...
    Bra jobbat ts! Låt henne inte hitta anledningar att bråka. Du vinner med tiden och det är viktigast av allt.
  • Anonym

Du har inga vänner eller bekanta som kan låna ut en stol?! 

• Anonym
    Anonym (förvirrad pappa) skrev 2012-09-11 17:43:50 följande:
    Ja man borde kunna "anmäla" kontaktpersonen för tjänstefel, vet bara inte vart man vänder sig!
    Socialstyrelsen är det som är tillsynsmyndighet över socialtjänsterna. Vill du ha en granskning av hur ditt ärende behandlats så är det dit du ska vända dig.
    Skulle dock avråda dig och betänka att du är pappa i en vårdnadstvist. Allt du gör kommer i slutändan att ses som sabotage och bristande sammarbetsförmåga. Skulle rekomendera dig att bita i det sura äpplet, skaka på huvudet över idiotin och spela med. Fixa stolen så är den frågan borta från bordet och du kan visa på att du gör allt för att få till stånd umgänget medanms mamman motarbetar. Tingsrätten är inte dummare än att de ser igenom mammans argument.

• Anonym
    Anonym (förvirrad pappa) skrev 2012-09-05 10:18:18 följande:

Nej mamman har en bilstol, hon lämnar barnet från punkt A till B och kontaktpersonen från B till C.
    Eftersom mamman lämnar från A till B och hämtar från B till A efter umgänget så tyckte jag att bilstolen kunde åka med hela vägen och tillbaka..
    Kp tycker jag ska köpa en bilstol hon kan ha från punkt B till C. Alltså inget jag kommer se röken av någonsin..
    Måste bara säga en sak ang. bilstol, har själv det problemet att mitt ex inte vill köpa bilstol, min är jättesvår att flytta över, tar säkert 30 min och ändra, så det inget man gör bara sådär om det nu inte bara är ett babyskydd

Svar på tråden förvirrad pappa