• inväntande

Galaklänning eller finare långklänning till gravid hjälp!

Kommer att vara i 6 månaden när vi ska på en galakväll och jag är redan rätt rund om magen och lår Drömmer är ute efter en fin långkläning med armar för gravida.
    Eller korta armar vill inte ha en som går över knänan då det inte passar heller.

Kom med tips och länkar utland går och så bra. Den ska va fin men inte "bal fin" men nå åt det hållet. SLutet av oktober ska den på.

• Svar på tråden Galaklänning eller finare långklänning till gravid hjälp!
  • Konvaljen

I Mood-gallerian i Sthlm auktionerar de just nu ut galaklänningar för gravida gjorda av svenska designers. Såg dem igår och de är ursnygga!!!
    Du borde kolla där, alla intäkter gick dessutom till ett projekt för att minska mödradödligheten i Afrika.

Annars tror jag att asos.com kan ha och Destination Maternity, om du kan tänka dig att beställa från USA

• Ankmor

Jag vet inte hur det är med frakt och annat men här har du några klänningar som är fina.
    Du kan ju alltid ha en bolero över axlarna om du inte hittar en med ärmar. 

Tomt här just nu...
  • inväntande

Tack för alla tips jen jen där verkar ha fina men är it det Kina och lång leverans och lite bökigt? Måttbeställde en brudklänning och den fick jag ju sy in lite här och där

Proud hade jujätte fina men det mesta var ju slut i lager.... 

• Ankmor

Kan du tänka dig att beställa från Danmark?
    Det finns jättefina klänningar här och de levererar till Sverige.  

(Jag har inte själv beställt därifrån så jag vet inte hur det är med kvalitet och leverans mm. Jag bara spånar idéer. ) 

Och om du inte kan hitta någon långklänning kan du ju alltid "köra" med tunika/längre blus och kjol.
    Det funkar, du är ju gravid! (det mesta funkar när man är gravid)

Lycka till! 

Tomt här just nu...
Svar på tråden Galaklänning eller finare långklänning till gravid hjälp!