Inlägg från: Strawberry3 |Visa alla inlägg
  • Strawberry3

Hon kanske är lite mer omogen där bara då, fast reflux förekommer tydligen i alla former, bara de allvarligaste går ner i vikt, måste vara svårt att bedömma av läkaren om hon "bara" upplever obehag.

Appropå att hon tycks ha svårt att driva ut mjölken, har BVC eller dyll kollat tungbandet om det ser lite kort ut?

http://se.babycenter.com/baby/health/tonguetie/

• Strawberry3

Läste en bok av Annica Lantz (radioprataren) där hon bla skrev om sin son som visade sig ha en form av reflux. Här finns en intervju med henne. Kräktes tydligen mycket och ont när han låg ner
    http://www.udovic.se/?page_id=25

Hoppas ni får bra hjälp och stöd, du är fantastisk som orkar kämpa!! Önskar en vändning till er mycket snart!!!   

• Strawberry3
    Coyote skrev 2012-09-05 23:47:32 följande:
    Ja, kanske det! Ska höra med bvc i morgon, ska dit då. Tungan kan hon sticka ut långt, så jag tror inte att tungbandet är för kort. Eller kan det vara det i alla fall?
    Det kan vara lite kort så att det bara är kämpigare för dem att få tag. Min första hade så och man gjorde inget åt det eller så, men amning var ett h-vete de första två månaderna innan det vände. Eftersom hon var först kunde jag ju också sitta och amma hela dagarna så det var ju tur för mig. Men mycket amningskrångel beror på teknik också och vissa har bra sugteknik och andra inte, är individuellt det där!!!
  • Strawberry3
    Coyote skrev 2012-09-17 20:30:56 följande:
    Usch, det känns som vi testat allt. Amningsnapp har jag ibland, för att de lättare ska få tag om bröstet och suga för att hålla produktionen uppe, men ibland vägrar de ta den också, de bara söker vidare och bökar.

Tror jag provat alla möjliga konstellationer, trassel-Fia först, sist, i mitten... Ingenting fungerar helt bra. Nu måste vi dessutom fylla på med massor av mat eftersom de börjat plana ut på kurvorna, de behöver få upp vikten, och de trasslar ju så in i helsicke vid bröstet att de inte får i sig tillräckligt, så nu blir det mer ersättning. Jag känner spontant att jag inte vill, det kommer ju minska produktionen ytterligare, men vad kan jag göra?

Fan fan fan, det här suger! Jag känner mig sjukt misslyckad, även om jag lyckats amma de här två bra mycket längre än jag gjorde med sonen...

Misslyckad är du inte! Det är skitsvårt och du kämpar ju som sjutton! Finns det någon speciell amningsmottagning där du bor? eller provat stöd via amningshjälpen? ( http://www.amningshjalpen.se/  ). Huvudsaken är ju att de små får i sig näring, funkar inte helamning så delamma, funkar inte amning överhuvudtaget, så ge näring på annat sätt. Gos och mys o kärlek och närhet som de verkligen behöver kan de ju få ändå! Det är inte värt att du kör dig själv ner i botten för att du känner pressen att inte "misslyckas". Du har ju lyckats i över två månader, med tvillingar, fast det varit kämpigt! DU ÄR FANTASTISKT!
Svar på tråden Får inte riktigt till det...