Fick inte jobbet pga. personligheten
Jag måste bara skriva av mig. Har varit ledsen sedan flera dagar då jag fick reda på att jag inte fått ett jobb jag verkligen ville ha pga. min personlighet. Mina kunskaper var likvärdiga den andra sökanden som fått jobbet men jag föll på min personlighet. Det var så att det var personligheterna som avgjorde.
Det var ett jobb jag verkligen ville ha och jag känner mig verkligen värdelös just nu. Jag är själv ganska lugn och pratar inte i onödan om skit som ingen egentligen bryr sig om. Jag är mestadels hemma och umgås med min familj och mina barn och sätter dem i främsta rummet. Har ett fåtal vänner. Jobbade som kassör och kan kallprata vänligt och folk sa att jag var trevlig men jag släpper inte någon inpå mig förän jag helt litar på den människan.
Så min fråga är: Hur fan ska man vara för att få ett jobb genom en intervju om jag som person inte duger?
Min sambo förstår mig inte alls att jag är såhär ledsen. Han förutsatte att jag skulle orka åka och handla direkt efter att jag fått samtalet och ta med ett av mina barn. Jag höll på att grina hela tiden jag var på affären. På kvällen så skulle jag ta hand om all nattning hemma för att han inte ens försökte få barnen att vilja nattas av honom utan drog ifrån dem sakerna de höll på med och sa att de skulle sova vilket förståss aldrig fungerar. De är väldigt mammiga just nu. Att jag var arg på honom för att han inte förstog mig struntade han i även efter de somnat och han tyckte jag hade gjort fel för att de fick spela lite på telefonen innan de skulle sova.
Varför söka jobb över huvud taget känner jag nu? Min personlighet duger ju ändå inte till att jobba med annat än att städa, laga mat och diska som jag arbetade med innan jag började plugga igen (universitetet) och som jag även gör mest av hemma. Nu börjar en distanskurs jag ska gå och jag måste gå och låna böckerna på biblioteket men jag känner att varför ens kämpa med detta om jag ändå inte duger som person.