• karlsssson

Mekanisk klaff och äter waran

Hej, tänkte bara kolla om det finns någon i min situation eller känner någon som vill/har varit gravid med en mekanisk klaff. Jag har en mekanisk klaff inopererad (mitralisklaffen). Jag har aldrig haft några komplikationer utan man skulle inte ens tro att jag har varit sjuk och jag är i otroligt bra form fysiskt och psykiskt. Jag äter waran regelbundet, men jag har hört att när man planerar att bli gravid att man kan byta ut tabletterna mot fragmin sprutor istället? Är det någon som vet något mer om det här?Jag vill så gärna ha barn i framtiden.

Tacksam för svar 

• Svar på tråden Mekanisk klaff och äter waran
  • U boaje

Länge sedan du skrev, men hur har det gått för dig? Jag fick 8 år på mig att bilda familj. I dag har jag tre vilda pojkar och en biologisk klaff som skall bytas ut till en mekanisk om två veckor.

Hur är det att leva med en mekanisk klaff och veranbehandling?

Tacksam för svar

Ulrica

• Nininuura

Heej på er! Jag är en ung tjej som har mekanisk klaff i 10 år nu jag har mått väldigt bra alla dessa år. Men jag vill ha barn. Så jag undrar om någon som har mekanisk klaff och som äter waran regelbundet har fått barn. Jag skulle varit tacksam om ni svarar!

• karlsssson

Hej! Det det är inga problem alls att leva med mekanisk klaff och waran. Det enda man märker är ett tickande ljud ifrån klaffen men man vänjer sig fort, jag hör den inte själv längre. Att gå på waran behandling är heller inget problem, jag lever mitt liv som precis alla andra inga undantag. ????

• st jude klaff

Hej, jag har sedan 2007 en mekanisk aorta klaff. Och äter dagligen waran. Nu är jag gravid i vecka 21?

Många kontroller men peppar peppar, än så länge går allt som på räls????

• karlsssson

Hej, Gud vad roligt att höra! Hur har allt gått tillväga? Åt du waran under början av graviditeten? Hur ofta går du på kontroller? Jättekul att du svarade ????

Svar på tråden Mekanisk klaff och äter waran