• didda

Vad tar man betalt för begagnade barnkläder?

Ska för första gången sälja begagnade barnkläder på en begagnatmarknad och skulle gärna få lite hjälp med hur man sätter priser. Vad är rimligt för tex Bamsekläder i fint skick? Har mycket klänningar, tröjor och byxor. Strl 80/86 mest. Kan man sätta pris runt en tredjedel av nypris? Då skulle det tex bli ca 50 kr för en fin, långärmad klänning i strl 86 (brukar ju kosta runt 150 nypris, tänker på bamsekläderna nu).

Vad kan man ta för tex Kavatkängor somm är använda av ett barn och i fint skic`? Tycker det är skitsvårt.

• Svar på tråden Vad tar man betalt för begagnade barnkläder?
  • Ronjan

Jag tycker en tredjedel låter rimligt, barnkläder brukar sälja bra! 

• Pralina 81

Tror det är för dyrt. Ett plagg för 150 brukar man kunna få för 30-50:- på slutrean och då är det ju nytt. Jag har sålt begagnat för 20-30:- st.

• Pralina 81

Fast "märkeskläder" kan man få bra betalt för. Har sålt pop kläder och fått väldigt bra betalt, ibland typ 3/4 av vad jag betalt för plagget.

• SuzR

Du kan nog få mer betalt på Tradera. På barnloppisar tex betalar jag 5-10-15-20 spänn max för kläder som ändå är i fint skick.

• No Name

Lägg ut på tradera :) var noga med foton och beskrivning så brukar det löna sig personligen så budar jag helst på auktioner med billig frakt där dom inte lägger på avgift för emballage
    Har märkt att jag får fler bud på mina auktioner med låg frakt :) skaffa gärna en köksvåg digital så kan du beräkna porto på postens hemsida :)

• pigglet

På bytardagar vill jag hitta plaggen för 5-20 kronor, om det inte är tex märkeskläder. Undantag om det är tex jeans som ser helt oanvända ut osv, då kan jag sträcka mig till 40 kronor.

Vanliga kläder köper jag inte på tradera, för frakten gör att priset bli orimligt. Kan jag köpa tröjor på bytardagar för 10 kronor, så kan tradera aldrig konkurera med det, eftersom frakten ligger på minst 12 kronor och mer troligt 24. Tradera är perfekt för märkeskläder.  

• anyXX
    pigglet skrev 2012-09-05 21:46:14 följande:
    På bytardagar vill jag hitta plaggen för 5-20 kronor, om det inte är tex märkeskläder. Undantag om det är tex jeans som ser helt oanvända ut osv, då kan jag sträcka mig till 40 kronor. Vanliga kläder köper jag inte på tradera, för frakten gör att priset bli orimligt. Kan jag köpa tröjor på bytardagar för 10 kronor, så kan tradera aldrig konkurera med det, eftersom frakten ligger på minst 12 kronor och mer troligt 24. Tradera är perfekt för märkeskläder.  

Håller med! Sälj de finare grejerna på tradera och för tio el tjugo kr per plagg på loppis.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • sommar2001

Säljer mina benkläder på Tradera och blocket. Lite beroende på vad det är. Vissa saker får man bättre betalt för på blocket medan andra gäller för Tradera.

Lägger ut Lindex/HM/KappAhl kläder i nyskick för 5-20 kr på Tradera. Beroende på pm det är ett eller flera plagg. Brukar lägga ihop set så det hamnar precis under viktgräbseb enl. postens portotabell.

Lägger ut märkeskläder på blocket om det redan är många av samma på Tradera.

Ju lägre utrop ju fler bud. Viktigt med bra bilder och beskrivning. Vissa saker betalar folk mer för på Tradera än jag gjort när jag köpt i butik.

Svar på tråden Vad tar man betalt för begagnade barnkläder?