• Mummy

Vad skulle ni valt? Extra dusch eller dubbelhandfat?

Inom de närmsta åren kommer vi renovera vårt badrum. Vi komemr då bygga till en kupa i snedtaket så vi får ett lite större utrymme. Klart är att vi ska ha ett badkar, då vi har dusch i badrummet på nederplan.
    Med det extra utrymmet som blir vill jag gärna att vi ska ha dubbelhandfat för att underlätta på morgonen då hela familjen delar övervåningen (två vuxna + två barn). Maken däremot tycker vi ska ha kvar enkelhandfat och sätta in en extra dusch så man också kan duscha på övervåningen då vi har sovrummen här. 

Om ni fick välja, vad hade ni valt då?    

• Svar på tråden Vad skulle ni valt? Extra dusch eller dubbelhandfat?
  • jelina

Handfat! På fyra personer känns två duschar och ett badkar lite i överflöd

• Mummy
    jelina skrev 2012-09-05 21:21:48 följande:
    Handfat! På fyra personer känns två duschar och ett badkar lite i överflöd

Precis min tanke!
  • Mercurialis

Om det redan finns ett badkar, så känns en extra dusch ganska överflödig. Å andra sidan skulle jag inte vilja ha dubbelhandfat heller så jag skulle ha funderat på att använda utrymmet till något annat. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • duntäcke

Att sätta in en dusch gör ju ingenting mer effektivt, man kan ju duscha i badkar också. Och jag antar att ni inte skulle använda både dusch och badkar på övervåningen samtidigt haha. Att den skulle vara närmare sovrummen spelar ju ingen roll, man orkar väll gå upp för en trappa även när man är nyduschad? Handfat gör ju iaf nytta, då flera kan använda dom samtidigt.

• missen73

Handfat , duscha kan man göra i badkaret

• 3bairns

Jag hade valt handfat framför dusch men sett till att man kan duscha i badkaret. Går det kanske att dela av till två mindre badrum, ett för er och ett för barnen? Det hade jag verkligen rekommenderat!

Svar på tråden Vad skulle ni valt? Extra dusch eller dubbelhandfat?