Problem med ansikte och ögon som kliar och svullnar och blir rött *känner mig handikappad*
Snälla jag behöver er hjälp!
I flera års tid har jag haft problem med att mitt ansikte i perioder kliar, svullnar och blir rött. Ögonen skaver, rinner och svullnar också.
Oftast så är det bra eller sämre perioder och under de sämre perioderna kan det vara i princip varje dag i ett par veckor. De bra perioderna kan det komma en eller två dagar/månad som det blir dåligt.
Mest svullnar det runt ögonen och där syns det verkligen mycket, men jag får även känslan av att det svullnar lätt (men det syns inte) i resten av ansiktet.
Det blir rött och kliar som tusan. Men man ser inget eksem eller blåsor. Det är bara rött/flammigt och kliigt som tusan!
När jag är hemma är det enda som lindrar att lägga kyklampar mot ansiktet.
Jag har testat att dra ner på socker i kosten, minska gluten och mjölk, ta allergitabletter och ögondroppar.
Men inget hjälper.
Läkaren gav mig daktakort att testa smörja med men det blev inte bättre..
Jag känner mig så begränsad i mitt liv eftersom jag helst inte umgås med folk när det är dagar då jag är flammig/röd/svullen.
Det är lite konstigt att det kommer i perioder och inte är hela tiden tycker jag..?
Är det någon som har tips på vad detta kan bero på eller vad man kan göra åt det?