Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

Engelska åk 1 ?

Har hört en massa prat om att engelska ev skulle bli obligatoriskt från åk 1. På föräldramötet så visade läraren timplanen och hon berättade att nytt för i år är 20 min eng/vecka från åk 1. Blev glad att förslaget gått igenom och tänkte inte så mycket på det förrän bonusdottern kom hem och var besiken för hon skulle inte få börja förrän i åk 3.

Känner mig lite förvirrad nu, hur ligger det till egentligen, gick förslaget aldrig igenom ?

• Svar på tråden Engelska åk 1 ?
  • Kinderägg

Tack för bra svar ! Jag ser bara fördelar med att läsa det redan i åk 1. Nu har dom inte hunnit gå så länge i skolan denna termin men jag har en dotter som börjat läsa nu i åk 3 och en son som börjat nu i åk 1. Det jag märkt är att i dotterns klass så är det en del som blir lite blyga och fega, rädd att säga fel osv, dom är ju lite i den åldern. I sonen klass har jag inte märkt samma fenomen, dom verkar mer öppna och tänker inte lika mycket på vad andra tycker. Om det verkligen är så vet jag ju inte men jag har då fått den uppfattningen, jag kan inte se några nackdelar med att läsa det från åk 1 iaf.

• Kinderägg

Jag är mycket väl medveten om att det inte ska vara något mellanrum före skiljetecken, enda anledningen till att jag skriver så är för att jag själv tycker det ser bättre ut.

Svar på tråden Engelska åk 1 ?