• Anonym

Levaxin

Gör 25 mg levaxin skillnad på förbränningen eller är det samma ungefär???

• Svar på tråden Levaxin
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-06 13:10:04 följande:
    Vad menar du?
    jag menar om det gör min förbränning mer effektiv eller om 25 mg inte gör skillnad?
  • Lacey

Att ta levaxin behöver överhuvudtaget inte påverka förbränning och vikt. Det där är individuellt och olika för alla.

Problem med vikt- under eller över är symptom som problem med sköldkörteln kan ge. Men inget som alla med den problematiken har.

• Anonym (inte)

Nu vet jag inte om det är det du menar, men du ska ju inte äta levaxin om du inte behöver, eller mer än du behöver. Men ja, om du går från tex 75 till 100 så blir det en skillnad.

• Anonym
    Lacey skrev 2012-09-06 13:28:39 följande:
    Att ta levaxin behöver överhuvudtaget inte påverka förbränning och vikt. Det där är individuellt och olika för alla.

Problem med vikt- under eller över är symptom som problem med sköldkörteln kan ge. Men inget som alla med den problematiken har.
    jaha, det trodde jag att det alltid gjorde. :/
  • Anonym
    Anonym (inte) skrev 2012-09-06 13:29:29 följande:
    Nu vet jag inte om det är det du menar, men du ska ju inte äta levaxin om du inte behöver, eller mer än du behöver. Men ja, om du går från tex 75 till 100 så blir det en skillnad.
    men är det skillnad på 0 och 25 eller är det bara så små skillnader?
  • Anonym

Menar du 25mikrogram per dag? Då skulle jag säga att det är en ganska stor dosökning, som borde påverka ämnesomsättningen. Däremot ska du ju inte laborera med mängden levaxin själv!

• Lacey

Om du får en dos som inte passar dig, kan resultatet bli det omvända. Dvs du får tillbaka symptomen som levaxinet ska lindra.

• Ljuvaliv

Jag har sköldkörtelproblem och äter 75 mikrogram per dygn. Började i januari, och trappade upp från 25 till 75 på några månader. Jag har inga problem med övervikt men märkte inte något på vikten. Jag tror inte man går ner i vikt för att man börjar äta levaxin, därimot så kanske man har lättare att hålla vikten sedan om man lyckas gå ner själv. Jag vet ingen som märkt några skillnader i vikten sedan de började behandlingen. Däremot kunde jag plötsligt bli gravid, vi som kämpat nästan 2 år blev gravida 1 månad efter start. Dessutom slapp jag problem med humöret (kan bero på graviditeten också) och mådde bättre :)

• Anonym

äter 225..men jag har övervikt pga av för sen behandling..var nära att dö. Men det är svårt att gå ner nu. Men klart det ska gå och sedan behöver jag ju inte tänka på det på det sättet. Men jag går inte ner bara för att jag fått medcin nu.

• CK

Tyvärr kan viktnedgång utebli trots höga sköldkörtelvärden första giftstruman rasade jag i vikt nästa återfall 4 år senare gick jag inte ner alls men fick allt annat så det var bara att äta betablockerare för hjärtat samt operation så idag är det levaxin fullt ut men vikten påverkas inte av dos utan mest pigghet/trötthet värme/kyla men inte vikt!!!! Kroppen tar skada av för mycket levaxin ....

• Scream2

Jag får intrycket av att du tänkt peta i dig 25 mcg Levaxin enbart för att öka förbränningen för att snabbare gå ner i vikt, inte för att du har problem med din sköldkörten, har jag rätt?

Du riskerar obehagliga biverkningar, som hjärtklappning, sömnstörningar, darriga händer och ditt hjärta blir påverkat...men om du tycker det är värt det... 

• Anonym

Äter man Levaxin utan att egentligen behöva det, enbart för att öka förbränningen så kan man istället få biverkningar i form av hjärtklappning och liknande.

• Anonym

Min läkare sa att det finns studier som visade att levaxinbehandling INTE hjälper en att gå ned i vikt. Det hjälper bara mot de andra symptomen.

Svar på tråden Levaxin