• lilian71

Inköpslista till nyfödd

Hej!
    Det skulle vara roligt att se vad andra har köpt för utrustning.

Jag har köpt följande hittils:

Barnvagn Trille beboop gobaby 2900:- Ny liggvagnsdel, toppklädsel och sufflett från bugaboo cam (passar beboop) 1200:- Moseskorg med stativ 1000:- (det enda jag köpt begagnat) Akta graco autobaby med bas jollyroom 995:- Ikea spoling skötbord 599:- Philips advent ångsterilisator webbhallen 539:- Flaskor 6 stycken advent 390:- Gotland babysitter gobaby 358:- Korbell blöjhink startkit jollyroom 99:- Ikea lättsam  badbalja 59:- Ikea torva filt 149:- Ikea vitaminer filt 49:- Fisherprice mobil webbhallen 318:- Ikea gullunge skötbädd 49:- pandakudde mammashop 199:- Ikea torva frotte 79:- H&M vinteroverall 224:- H&M mössa 59:- Stadium cykelväska till  skötväska 199:- Ikea kompisar spjälskydd 130:- Ikea len dra på lakan 79:- rätt start vagnskudde exlusive barnens hus 139:- Dinglisar lekmer129:- mjukiskanin lekmer 49:- muminfilt lekmer 99:- Lindex dregglisar 3 för 99:- Näsfrida barnens hus 99:- Feberermometer barnens hus 89:- Påslakanset dollars 2 för 160:- Lakan dollars 2 för 120:- Coop flaskborste 69:- Citygross plastad frotte 40:- Hårborste barnens hus 49:- Coop sugnappar 49:- Apoteket näsdroppar 40:- Coop babyolja 29:- Coop tvättlappar 26:- Apoteket inoxylssalva 49:- Coop NAN pulver+tetror 207:- 4  paket blöjor coop 156:-

(tror att jag handlat för ca 10 000

Sedan har jag köpt en uppsättning babykläder i storlek 50/56 också.
    6 av varje - koftor, pyjamaser, omlottröjor, byxor , mössor , strumpor.

Jag kommer att köpa spjälsäng+madrass på Ikea och lite mer tillbehör till den senare
    samt åkpåse, regnskydd, myggnät, vinterhjul och åkbräde till vagnen.

• Svar på tråden Inköpslista till nyfödd
  • Miss Happiee

Det var en lååån lista =) När har du beräknad BF? Själv är jag bara i vecka 10+4 än så får allt vänta lite till innan jag börjar shoppa loss men hade gärna satt igång nu :) Beställde faktiskt ett par supersöta strumpor och ett set med byxa+tröja... måste ju ha något att titta på iaf =)

• lilian71

Det är i slutet av oktober, jag började handla lite smått efter vecka 12 - men det har blivit mer och mer, jag har tänkt att jag ska passa på medans jag är pigg. :)

• grubbelsmurfen

Hoppsan! De va en lång lista.. Men så har inte jag bokfört heller vad jag köpt, kanske den skulle bli lika lång.. Nalle
    Vet inte hur ni har de i Sverige, men i Finland får alla gravida en moderskapsförpackning kring v. 25 där det finns en hel massa man kan behöva. Därifrån fick vi:

8 bodydräkter
    5 sparkdräkter
    4 byxor med fot
    3 sparkdräkter
    1 overall ylleblandning
    1 tunn vadderad dräkt
    1 mysdräkt
    4 mössor (en jättegullig vintermössa + 3 tunnare)
    1 par strumpor
    1 par vantar
    5 tygblöjor
    2 blöjbyxor inkl tygblöja
    1 badhandduk + tvättlapp
    1 uppsättning sängkläder: underlakan, påslakan, täcke, sovpåse, madrass, madrasskydd + bäddlåda
    1 uteoverall + 1 par varmfodrade tossor och vantar
    + en påse med haklapp, leksak (bitring), tandborste, hårborste (för babyn), nagelsax, badtermometer, bassalva, kondomer, tvättbara amningsinlägg + en bilderbok.

Förutom detta har jag köpt några klädesplagg till, farmor har stickat mössa, vantar och yllesockor, barnvagn har vi fått av bekanta, korg att ha som sovplats har vi fått av mina föräldrar. 1 nappflaska har jag köpt. Nappar ska jag beställa från namnnappen.se. Babygym köpt från barnens hus, likaså febertermometer i form av en napp. Spjälsängen och matstolen köpta på IKEA. Bilstolen och babyalarmet är inte införskaffade ännu.  

bf är den 18.11.                    

• Flickan och kråkan

Jag har två barn och man behöver inte särskilt mycket om jag ska vara ärlig . Det vi har använt till våra barn första halvåret är:

- Babyskydd till bilen
    - Skötbord + skötbädd
    - Torra tvättlappar
    - Blöjor
    - Sjal + ergonomisk bärsele (inte babybjörn)
    - Vi har badkar så första tiden badade de i diskhon och sedan i badkar annars kan man ju behöva badbalja.
    - Bumbo
    - Matstol när de var runt 5-6 månader
    - Kläder (Har inte haft kräkisar och har egen tvättmasin så har inte haft så mycket av varje. Tips: OMLOTTbodysar, byxor + pyjamas utan fot, tröjor utan luvor)
    - Dregellappar att knyta om halsen på dem.
    - Kudde

Ja, det var väl allt. Vi har även haft febertermometer och alvedonsuppar hemma. Vi har inte behövt använda det men skönt att ha hemma.

• Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2012-09-07 15:46:37 följande:
    Jag har två barn och man behöver inte särskilt mycket om jag ska vara ärlig . Det vi har använt till våra barn första halvåret är:

- Babyskydd till bilen
    - Skötbord + skötbädd
    - Torra tvättlappar
    - Blöjor
    - Sjal + ergonomisk bärsele (inte babybjörn)
    - Vi har badkar så första tiden badade de i diskhon och sedan i badkar annars kan man ju behöva badbalja.
    - Bumbo
    - Matstol när de var runt 5-6 månader
    - Kläder (Har inte haft kräkisar och har egen tvättmasin så har inte haft så mycket av varje. Tips: OMLOTTbodysar, byxor + pyjamas utan fot, tröjor utan luvor)
    - Dregellappar att knyta om halsen på dem.
    - Kudde

Ja, det var väl allt. Vi har även haft febertermometer och alvedonsuppar hemma. Vi har inte behövt använda det men skönt att ha hemma.
    Glömde sådant till mig själv:
    - Amningskudde
    - Amnings-BH
    - MYCKET FÄRDIGLAGAD MAT I FRYSEN!
Svar på tråden Inköpslista till nyfödd