• miiia03

Dålig självkänsla/koncentrationsstörning

Hej! Önskar tips på hur vi föräldrar samt lärarna kan hjälpa vår son (9år) ur ett dåligt beteende. Det har varit så i ca ett år. Vi berömmer och älskar honom hela tiden ...men han slår det oftast i från sig. Rynkar på näsanDetta är mest när det gäller skolarbete eller aktiviteter som är i skolan. Han tycker själv att han är duktig på skatebord,cykling, legobyggning etc.
    Tar tacksamt emot tips från alla Skäms
  • Svar på tråden Dålig självkänsla/koncentrationsstörning
  • skogsvitter

Måste säga att jag inte riktigt förstår vad du menar. Vad har han för "dåligt beteende"?
    Varför tror du han har koncentrationsstörning?

• miiia03

Ursäkta min otydlighetGlad Hans dåliga beteende är hans dåliga självkänsla. Han säger ofta att han inte kan saker i skolan, vägrar försöka (ibland vill han inte ens gå in i klassrummet) 

• miiia03

Koncentrationsstörningarna började då han började 2a klass och från att ha varit 12barn 1lärare samt 1 elevassistent till att bli 45barn 3lärare 1elevassistent.
    Tror att de beror på att han fokuserar och tänker mer på raster/kompis relationer än skolarbete  då han är i skolan....Rynkar på näsan  

• Flickan och kråkan

Jag hade tagit kontakt med kurator och/eller skolpsykolog eftersom han uppenbarligen inte mår bra i skolsituationen. Dessutom hade jag velat att skolans specialpedagog utredde om det fanns pedagogiska svårigheter.

Svar på tråden Dålig självkänsla/koncentrationsstörning