• Rådjur

Rynkor under ögonen - ålder ?

Titta på bilden här nedan - är detta vad man kallar RYNKOR under ögonen, eller är det naturliga ögonlocksveck eller nåt ?

http://img.ehowcdn.com/article-new/ehow/images/a04/87/su/prevent-eye-wrinkles-800x800.jpg

Jag är 20 år gammal och har de senaste månaderna fått sånadär jävla linjer ... innan dess hade jag helt slät hud under ögonen Obestämd Känns lite tidigt att börja få "rynkor" under ögonen när man är 20 år gammal .... Det är ej jag på bilden btw, tog bara en bild som liknade det jag har.

I vilken ålder fick ni era första rynkor under ögonen ?       

Måste säga att jag har ångest över den här skiten, hur naturligt det än är att åldras. Hade precis börjat acceptera mitt utseende, med akne och allt, men hepp - nu får jag rynkor under ögonen också - som jag också måste lära mig acceptera.      

• Svar på tråden Rynkor under ögonen - ålder ?
  • Anonym

Kanske dags att gå till en salong för att få tag på en riktigt bra ögoncreme. Själv rekommenderar jag comfort Zone Eye cream

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-06 21:23:43 följande:
    Kanske dags att gå till en salong för att få tag på en riktigt bra ögoncreme. Själv rekommenderar jag comfort Zone Eye cream
    e det en rynkkram??
  • Rådjur
    Anonym skrev 2012-09-06 21:23:43 följande:

Tack för rekommendationen, ska kolla upp den!
    Anonym skrev 2012-09-06 21:37:33 följande:
    solar du??

Nej jag har aldrig solat faktiskt Obestämd Inte med flit iallafall... men har så klart blivit exponerad för sol när jag vart ute

• Anonym

Det var tidigt att få rynkor. Själv är jag 44 och har nästan inget under ögonen. De första linjerna började dyka upp efter 38. Så en bra rynkcrème alternativt någon filler (typ restylane) på salong skulle vara ett alternativ. MEN först när du passerat de trettio!

När man är så ung som du så producerar huden tillräckligt med hyaluronsyra etc. Möjligtvis kan du sova bättre, sluta röka (om du gör det) och stressa mindre. Men permanenta rynkor får man inte vid tjugo -tro mig!

PS: jag har både "acne" typ plitor SAMT rynkor i pannan. Life sucks sometime!! 

• Rådjur
    Anonym skrev 2012-09-06 21:44:08 följande:
    Det var tidigt att få rynkor. Själv är jag 44 och har nästan inget under ögonen. De första linjerna började dyka upp efter 38. Så en bra rynkcrème alternativt någon filler (typ restylane) på salong skulle vara ett alternativ. MEN först när du passerat de trettio!

När man är så ung som du så producerar huden tillräckligt med hyaluronsyra etc. Möjligtvis kan du sova bättre, sluta röka (om du gör det) och stressa mindre. Men permanenta rynkor får man inte vid tjugo -tro mig!

PS: jag har både "acne" typ plitor SAMT rynkor i pannan. Life sucks sometime!! 

Det känns typ hopplöst alltihopa Obestämd Har aldrig rökt i hela mitt liv och har annars bra vanor - förutom ang. sömnen och stressandet. Har sovit asdåligt i typ 3 år och stressat heltid pga. skolan, så det har nog förstört mig en del ...
    Vet inte hur man ska ta det lugnt ibland, såsom vårt samhälle ser ut

Heh ja man tycker ju det kunde ha räckt med finnarna asså.. dom förstör alldeles tillräckligt    
  • Bollhav

Fast det där är väl inga åldersrynkor? till och med bebisar har rynkor under ögonen.
  • Anonym
    Rådjur skrev 2012-09-06 21:49:56 följande:

Det känns typ hopplöst alltihopa Obestämd Har aldrig rökt i hela mitt liv och har annars bra vanor - förutom ang. sömnen och stressandet. Har sovit asdåligt i typ 3 år och stressat heltid pga. skolan, så det har nog förstört mig en del ...
    Vet inte hur man ska ta det lugnt ibland, såsom vårt samhälle ser ut

Heh ja man tycker ju det kunde ha räckt med finnarna asså.. dom förstör alldeles tillräckligt    

Men dina "rynkor" ser ut som helt normala linjer, som många har. Ögonrynkor för mig är kråksparkarna, som kommer vid sidorna! Du får inte permanenta rynkor i din ålder. Har du stressat, kan du dock få tillfälliga veck. Men de kommer att försvinna när du tar det lugnare. Din hud är UNG och producerar alla de ämnen den behöver i MINST fem sex år till. Så du behöver faktiskt inte oroa dig!
  • Anonym
    Bollhav skrev 2012-09-06 21:54:32 följande:

Fast det där är väl inga åldersrynkor? till och med bebisar har rynkor under ögonen.

Läste om en mamma som gav botox till sin sexåring! Vart är samhället på väg...
  • Anonym (inga rynkor)

Det där är absolut inte några åldersrynkor. Men om jag var du skulle jag börja med en ögoncreme för att förebygga de rynkor som kommer med tiden. Jag är övertygad om att det hjälper. Är själv slät som en barnrumpa trots min höga ålder! (42).

• Anonym

Dessa barn lider av den sällsynta sjukdomen Progeria. En extremt sällsynt sjukdom som gör att kroppen åldras i förtid.

Bortsett från barn med denna sjukdom så får INGEN rynkor vid tjugo. Tänk på att du har hela ditt liv framför dig TS, med ett vackert ansikte och en frisk kropp.

Dessa barn kommer inte att få uppleva sin tjugoårsdag, många av dom. 

• Rådjur
    Anonym skrev 2012-09-06 21:55:26 följande:

Men dina "rynkor" ser ut som helt normala linjer, som många har. Ögonrynkor för mig är kråksparkarna, som kommer vid sidorna! Du får inte permanenta rynkor i din ålder. Har du stressat, kan du dock få tillfälliga veck. Men de kommer att försvinna när du tar det lugnare. Din hud är UNG och producerar alla de ämnen den behöver i MINST fem sex år till. Så du behöver faktiskt inte oroa dig!

Tack!! Det var detta jag hoppades på att få höra Obestämd Har nämligen sett flera andra i min ålder som har likadant - och alltid haft det, men jag blev ju typ lite förvånad över att jag inte haft det förut - och dom liksom uppstått ur tomma intet. Menmen liksom, har väl skrattat och vart för glad detta år för att ha helt släta undre ögonlock Tungan ute
    Anonym (inga rynkor) skrev 2012-09-06 22:02:28 följande:
    Det där är absolut inte några åldersrynkor. Men om jag var du skulle jag börja med en ögoncreme för att förebygga de rynkor som kommer med tiden. Jag är övertygad om att det hjälper. Är själv slät som en barnrumpa trots min höga ålder! (42).

Tack för kommentaren! Jag använder ögonkräm morgon & kväll, har gjort det typ ett år nu, så det funkar fint för mig! Räknar med att få rynkor oavsett när jag är typ 30, men kändes lite skumt att få det NU som sagt, om det hade vart riktiga rynkor jag haft Tungan ute
    Anonym skrev 2012-09-06 22:04:06 följande:
    Dessa barn lider av den sällsynta sjukdomen Progeria. En extremt sällsynt sjukdom som gör att kroppen åldras i förtid.

Bortsett från barn med denna sjukdom så får INGEN rynkor vid tjugo. Tänk på att du har hela ditt liv framför dig TS, med ett vackert ansikte och en frisk kropp.

Dessa barn kommer inte att få uppleva sin tjugoårsdag, många av dom. 

Känner till den sjukdomen mkt väl, och det gör mig sjukt ledsen att den ens existerar Gråter Försöker varje dag att tänka bortom det ytliga, men ibland blir man nedslagen eller har dåliga dagar..

• Anonym (Nej)

Har inga rynkor alls - men " vecket" mellan ögonbrynen börjar synas men å andra sidan är jag snart 60 och har alltid tvättat mig med tvål o vatten - även när jag tar bort smink - aldrig haft en kräm av något slag i ansiktitet någonsin. Tror faktiskt på fullt allvar att det är därför jag är slät som en barnrumpa i ansiktet.

Kan tillägga att jag solade mkt som ung och rökt fram till för 6 år sedan. 

Så det har nog en del med anlag att göra om man får rynkor eller ej. 

• Anonym
    Anonym (Nej) skrev 2012-09-06 22:51:50 följande:
    Har inga rynkor alls - men " vecket" mellan ögonbrynen börjar synas men å andra sidan är jag snart 60 och har alltid tvättat mig med tvål o vatten - även när jag tar bort smink - aldrig haft en kräm av något slag i ansiktitet någonsin. Tror faktiskt på fullt allvar att det är därför jag är slät som en barnrumpa i ansiktet.

Kan tillägga att jag solade mkt som ung och rökt fram till för 6 år sedan. 

Så det har nog en del med anlag att göra om man får rynkor eller ej. 

Det var nog lite ovanligt! Att ha både rökt och solat, aldrig använt krämer - och ändå vara slät som en barnrumpa i ansiktet vid 60! Tror att du kan skicka in dig själv till forskningslabbet som sysslar med rynkor o dyl!! Vilket bra case, vilka gener!
  • Anonym

kan ingen rekomendera en bra rynkcreme..har ni pa denna traden anvant nan bra??

• Anonym (40-åringen)

Jag har knappt några rynkor under ögonen.Men runt munnen fick jag efter 35.

• Anonym (Cissi)

Folk som gråter mycker, eller har allergi och därför gnuggar sig mycket under ögonen får mycket torrhetsrynkor. Jag smörjer alltid in efter att ha gråtit och torkat med papper etc. Spelar ingen roll med vilken kräm, jag använder weledas hudkrämer som funkar bra.

Svar på tråden Rynkor under ögonen - ålder ?