• Anonym (plussat idag)

Har fått Pronaxen - GRAVID!

Jag har haft problem med en envis inflammation de senaste veckorna. Hade läkartid igår och hon skrev ut Pronaxen till mig. Vi försöker få barn och väntar mensen när som helst. Läkaren frågade om jag var gravid och jag sa som det var - jag vet inte ännu. Hon skrev som sagt ut Pronaxen till mig och jag hämtade ut detta i går eftermiddag.
    Jag ville dock kolla innan, så imorse gjorde jag ett graviditetstest och jag är GRAVID!
    Jag är så glad!
    Men vågar jag äta Pronaxen då???
    I fass står det:
    "Gravida kvinnor ska inte använda Pronaxen under de tre sista månaderna av graviditeten. Intag av Pronaxen ska undvikas av kvinnor som planerar att bli gravida eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination."

• Svar på tråden Har fått Pronaxen - GRAVID!
  • Anonym

Den texten skulle inte vara en lugnande effekt på mig iaf. Jag skulle ringa och prata med läkare och fråga om det finns något som inte är någon risk att ta när man är gravid.

• Anonym (plussat idag)
    Anonym skrev 2012-09-07 07:58:05 följande:
    Den texten skulle inte vara en lugnande effekt på mig iaf. Jag skulle ringa och prata med läkare och fråga om det finns något som inte är någon risk att ta när man är gravid.

Jo, jag tänkte göra det men det är inte telefontid förräns kl 9 på fredagar....

Under tiden tänkte jag höra mig för om någon ätit pronaxen i tidig graviditet?
  • Anonym

Okej! Då får vi hoppas någon har erfarenhet av det och tar sig tid och svarar! Lycka till

• ummabdilleh

du skriver ju dar i texten att den medicinen inte ska anvandas av gravida och du ar gravid...varfor behover du da fraga doktorn nar det star i innehalsforteckningen??

• Anonym (plussat idag)
    ummabdilleh skrev 2012-09-07 08:38:55 följande:
    du skriver ju dar i texten att den medicinen inte ska anvandas av gravida och du ar gravid...varfor behover du da fraga doktorn nar det star i innehalsforteckningen??

Det står ju enligt läkarens ordination. Läkaren visste ju att det fanns en möjlihet att jag var gravid och skrev ut pronaxen trots detta. Men det känns ändå lite läskigt, vill inte riskera nått då vi försökt få barn i snart två år och nu äntligen plussade jag efter hormonbehgandling!
  • Tess1985
    micromat skrev 2012-09-07 09:07:42 följande:

Prata du med läkaren först,

ring 1177
Svar på tråden Har fått Pronaxen - GRAVID!