• Renova

Gröna Lund med 4 & 8-åring?

Funderar på om man ska köpa kuponger eller remsa, ser inte så mkt för alla men Lustiga huset, Skrattkammaren och Radiobilarna kan bli flera omgångar  om det inte är långa köer. Jag vill inte leva farligt där. Något mer?

• Svar på tråden Gröna Lund med 4 & 8-åring?
  • Lilia

Det är två kuponger på Lustiga huset, en på Skrattkammaren, två på Radiobilarna och en på Lilla radiobilarna. Hur länge ska ni vara där? Nu under lågsäsongen är det väldigt lite folk. Åtta åringen vill troligtvis åka mer än det du räknade upp så till henne/hobom hade jag köpt åkband.

• Uppsalapojkarna

våra har åkt hur mycket som helst. 4 respektive 6år. Det finns ju en hel del som de kan åka och de vill ju gärna åka några gånger. Jag skulle ha satsat på åkband.

• Vinterankan

Jag har varit på grönan med min treåring flera gånger nu i sommar och jag har köpt kuponger bara för att kunna säga att biljetterna är slut och det är dags att åka hem. Då åker hon gratis med mig så vi betalar bara för en person. Så jag tycker absolut att ni ska köpa åkband. 

• Vinterankan

Vet inte vad åttaåringar gillar men tuff tufftåget, nyckelpigan, flygande elefanterna, kärlekstunneln, lustiga huset, skrattkammaren och cirkuskarusellen är min dotters favoriter (3). 

Kan tänka mig att åttaåringen gillar samma saker men cirkuskarusellen och tuff tufftåget kanske är för långsamma. Tekopparna och den lilla barnfritt fallet som jag inte kommer ihåg vad den heter är nog kul för åttaåringen också. 

• Lilia

Vinterankan: Lyktan heter den (två kuponger)

• Sisisisi

Jag skulle köpa åkband till båda! Va där med min 7- och 4-åring och de åkte allt de va tillräckligt långa för och inte bara en gång

• Vinterankan

Ja lyktan är det ja. Min dotter tyckte den va kul när man åkte upp och de första 3 gångerna man åkte ner. Men de sista 2 gångerna (har för mig att det var 5 gånger) så tyckte hon inte det var kul längre.

• Renova

Tjat att åka dit igen?

Jag tyckte det var så kul där som yngre så jag började arbeta där och åkte gratis.

• Renova

Vi ska vara är en halv dag nu och inga köer alltså?

• Lilia

Idag var det lite köer, men på torsdagarna är det helt dött. Tänk på att Grönan bara har öppet imorgon och på torsdag-söndag nästa vecka sedan är det stängt för säsongen.

• Renova

Barnradiobilarna var dåligt skyltat tydligen, vi var där och det missades. Hur åker en treåring som är 100 cm när dom åker gratis med vuxen annars, med en vuxen som har kupong/remsa? Vi hade jättekul för det mesta men köpte 3 remsor i onödan, det hade gått åt 24 kuponger. Åkhäftets kuponger kan väl sparas det som bli över? Är det samma färg på remsorna varje söndag om man har det kvar, eller det varierar? Ska det verkligen var så mörkt i Lustiga huset? Det är ruggigt att treva sig fram med småbarn och inte veta vad man går på. Långa köer att komma in efter 12 när dom öppnade, inga köer efter 3 när vi gick ut. Köer till alla våra attraktioner, som borde avta framåt kvällen. 30 minuter på ett ställe. Insane som vi inte ville åka hade 0. Bra att kunna äta överallt och gott om gratis toaletter, dom vill nog undvika pisslukt. Men värdelöst att betala något i ett stånd för det mesta. Som fullvuxen var det lite svårt att klämma ner sig i en del saker med barn. Vi flög i elefanter annars, åkte kärlekstunneln, nyckelpigan/liten bergbana som även tufftåget var, Skrattkammaren var inte så kul. 6 attraktioner på 3 timmar inkl. matraster och köer är långsamt.

• Renova

Barnradiobilarna var dåligt skyltat tydligen, vi var där och det missades. Hur åker en treåring som är 100 cm när dom åker gratis med vuxen annars, med en vuxen som har kupong/remsa? Vi hade jättekul för det mesta men köpte 3 remsor i onödan, det hade gått åt 24 kuponger. Åkhäftets kuponger kan väl sparas det som bli över? Är det samma färg på remsorna varje söndag om man har det kvar, eller det varierar? Ska det verkligen var så mörkt i Lustiga huset? Det är ruggigt att treva sig fram med småbarn och inte veta vad man går på. Långa köer att komma in efter 12 när dom öppnade, inga köer efter 3 när vi gick ut. Köer till alla våra attraktioner, som borde avta framåt kvällen. 30 minuter på ett ställe. Insane som vi inte ville åka hade 0. Bra att kunna äta överallt och gott om gratis toaletter, dom vill nog undvika pisslukt. Men värdelöst att betala något i ett stånd för det mesta. Som fullvuxen var det lite svårt att klämma ner sig i en del saker med barn. Vi flög i elefanter annars, åkte kärlekstunneln, nyckelpigan/liten bergbana som även tufftåget var, Skrattkammaren var inte så kul. 6 attraktioner på 3 timmar inkl. matraster och köer är långsamt.

• Renova

• Renova

• Renova

Barnradiobilarna var dåligt skyltat tydligen, vi var där och det missades. Hur åker en treåring som är 100 cm när dom åker gratis med vuxen annars, med en vuxen som har kupong/remsa?

Vi hade jättekul för det mesta men köpte 3 remsor i onödan, det hade gått åt 24 kuponger. Åkhäftets kuponger kan väl sparas det som bli över?

Är det samma färg på remsorna varje söndag om man har det kvar, eller det varierar?

Ska det verkligen var så mörkt i Lustiga huset?
    Det är ruggigt att treva sig fram med småbarn och inte veta vad man går på.

Långa köer att komma in efter 12 när dom öppnade, inga köer efter 3 när vi gick ut. Köer till alla våra attraktioner, som borde avta framåt kvällen. 30 minuter på ett ställe. Insane som vi inte ville åka hade 0.

Bra att kunna äta överallt och gott om gratis toaletter, dom vill nog undvika pisslukt.
    Men värdelöst att betala något i ett stånd för det mesta.

Som fullvuxen var det lite svårt att klämma ner sig i en del saker med barn.
    Vi flög i elefanter annars, åkte kärlekstunneln, nyckelpigan/liten bergbana som även tufftåget var, Skrattkammaren var inte så kul.
    6 attraktioner på 3 timmar inkl. matraster och köer är långsamt.   

Svar på tråden Gröna Lund med 4 & 8-åring?