• h8him

Ge oss bra tips för att kunna vinna en vårdnadstvist?

Mår barnen fortfarande dåligt av att bo med pappan?

• h8him
    Anonym (Nyfiken...) skrev 2013-09-04 16:54:19 följande:
    Stora dottern som går i trean vågar inte bo med sin pappa. Vi har inte separerat på riktigt ännu iom att vi fortfarande har barnens föräldrahem gemensamt i väntan på att jag ska få loss pengar för att köpa ut honom.
    Så jag bor borta ibland med stora dottern när pappan kommer hem till huset. Lilla flickan på 5 år sover i huset med pappan ibland så han umgås med barnen ca 20-25 %. Med stora flickan umgås han dock inte så mycket själv och absolut inte nattetid.

Vi är inte i någon vårdnadstvist eller boendetvist just nu men enligt alla jurister är det bara en fråga om tid tills den dagen kommer... Iom att pappan är helt oförstående till hans probelmatik och inte ser sin egen del i detta utan bara gapar om att ha barnen 50/50. Trots att han har en aggressionsproblematik och en alkoholproblematik.

Får jag fråga varför du inte har kontakt med socialtjänsten om er situation? Det låter inte som om hemmiljön är trygg och bra för barnen jämt.
  • h8him
    Anonym (Nyfiken...) skrev 2013-09-04 17:11:59 följande:
    Du får gärna läsa om vårt liv i denna lilla tråd för bättre förståelse och om socialtjänstens agerande bl.a...
    Det står inte så mycket här. Har du en annan tråd?
  • h8him
    Anonym (Nyfiken...) skrev 2013-09-04 17:12:36 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-119/m69951244.html

Kan ju vara bra att posta länken också...haha.
    Herregud! Jag blir mållös. Stackare. Men, det första som slår mig är; Har du kontakt med kvinnojouren och kan du tänka dig att polisanmäla honom? Så där KAN ni bara inte ha det!
Svar på tråden Ge oss bra tips för att kunna vinna en vårdnadstvist?