• Anonym

ska jag dumpa honom?

Jag behöver verkligen hjälp! Det är så att jag har en jätte söt pojkvän men det finns ett litet problem, han va nära på att döda oss båda i en bilolycka för några veckor sen. Han klarade sig mycket bättre än mig och bryr sig inte ens att vi kunde dött. Så fort vi blev släppta ifrån sjukhuset så har han inte haft  någon tid för mig överhuvudtaget. Jag försöker få tag i honom dagligen, men han sätter droger och alkohol framför mig... Det är jätte jobbigt för jag tycker verkligen om honom och han säger att han tycker om mig med. ska jag göra slut med honom eller vad ska jag göra?

• Svar på tråden ska jag dumpa honom?
  • Anonym

men sluta bara höra av dig. Om han inte har nån tid för dig så har han väl redan tydligt visat vad han tycker? Och du har själv skrivit vad du bör göra, håll dig undan om han håller på med droger. Du kommer träffa nån annan bättre;)

• icy

Han mår ju dåligt vilket är därför han stänger in sig själv.. Han bör söka hjälp och så kanske ert förhållande överlever. 

• Anonym (JA)

Ja, du vet väl själv att han inte är bra för dig!? Självklart ska du lämna någon som använder droger, utsätter dig för faror och inte bryr sig om dig!!!

• Anonym

Ja dumpa!! droger går alltid bort!! var rädd om dig!

• Anonym

Ja, du ska dumpa honom. Om han inte redan dumpat dig... vilket som, han är uppenbarligen inget att ha om hans nästan haft ihjäl dig och sysslar med både droger och alkohol.

• Anonym (:()

Ta och läs ditt inlägg så kommer du få svaret. Tickande bomber är inget att behålla i ett förhållande. 

• Anonym

Han har varit med om en trauma och försöker nu döva bort eller hantera sin ångest, det är inte ovanligt att man då tar till droger även om jag själv säger att alkohol löser ingenting, det bara dövar bort för stunden och lämnar en med större ångest än man hade från start.
    Du förstår väl själv att även om han inte visar det så är han nog medveten om att han inte bara var nära döden, han var även nära att ta död på sin flickvän, en skuld som kanske inte är det enklaste att bära med sig dag efter dag.

Svar på tråden ska jag dumpa honom?