Hur länge amma?
Jag ammade mitt äldsta barn i 21 månader och tvåan i ganska exakt 2 år så inte är det något fel på att amma ett barn som är 7 månader. Här i USA är rekommendationerna att man ammar i minst ett år, gärna 2.
Jag ammade mitt äldsta barn i 21 månader och tvåan i ganska exakt 2 år så inte är det något fel på att amma ett barn som är 7 månader. Här i USA är rekommendationerna att man ammar i minst ett år, gärna 2.
Vad menar de att du skulle ge istället? Tycker de att du skulle gått över på fast föda + välling? Det är väldigt tidigt för många barn att göra det i den åldern. Rekommendationen från livsmedelsverket är ju dessutom att ha bytt ut ett mål till fast föda i den åldern .Det ser ju så olika ut med matintroduktion etc.
7,5 månader är inte länge tycker jag. Vårt barn är lika gammal och ammas 5 ggr på dagen och fritt under natten. Om en månad när jag jobbar blir det 3 ggr på dagen och fritt på natten.
Jag har inte fått några kommentarer men skulle jag få det skulle jag inte bry mig för jag tycker att de i så fall skulle baseras på okunskap. Har inga planer på att sluta heller.