Anonym skrev 2012-09-08 16:05:17 följande:
Nej men den synen så får du också räkna med att du saboterar och att tr ser hårt på det om mamman drar dig till tr igen för sabotage av information och del av ug. Telefonsamtal är en form av ug nämligen och ser du inte till att ungen pratar med mamman så kan du stämmas och förmodligen med stor säkerhet förlora då du inte gör det som åligger en vd, då är ingen av er lämpliga och man kommer finna annat boende för ungen som där kommer främjas ug med er båda om så telsamtal. Att hålla luren och låta ungen lyssna ja det är bättre en ingenting eller att ungen själv säger jag vill inte nu vi hörs en annan dag. Eller ta kommandot själv prata om mamma och att ringa själva till mamman
Jag har kontakt med fr och de säger att man inte kan tvinga ett barn att prata!! Telefonsamtal är dessutom något de brukar avråda när det är så att barnet inte riktigt trivs hos den ena föräldern eftersom det brukar göra det jobbigare. Det är det svaret jag fått på fr...
undrar hur folk gjort när ett barn reagerar såhär därför jag frågar!
Barnet HAR umgänge! Jag har t o m tvingat mamman att ha MER umgänge än hon velat så ingen kan säga att jag saborterar ang umgänget för att jag inte tvingar mitt barn att prata i telefon när hen inte vill!