• Majrovan

Erfarenhet av Pergotime eller ska du börja?

Ok. Vi har försökt i snart 2 år. Allt bra utom sköldkörteln på mig. Äter nu levaxin. Nu till idag... Jag har börjat med första tabletten i en 5 dagars kur med Pergotime. Någon annan som vet vad man ska tänka på då? Vill verkligen att det ska fungera nu! Jättetacksam för tips från er med mer erfarenhet eller ni som också börjat/börjar med Pergotime i dagarna!

• Svar på tråden Erfarenhet av Pergotime eller ska du börja?
  • Novembersmile

Jag har börjat med primolut nor. Är inne på dag 7 av 10. Sedan är det väl bara att vänta på mensen och börja knapra pergotime. Det är min första kur och är väldigt förväntansfull. Så än har jag ingen erfarenhet. Men jag följs gärna åt :) ska du på vul kring dag 12-14?

• miss85

Hej tjejer..

jag åt sista primolut nor igår, väntar på mensen så jag kan börja min andra kur (dubbelkur). Åt enkelkur denna cykel men på VUL cd 13  och 17 såg inte gyn någon tillräckligt stor blåsa så troligtvis ingen ÄL med enkelkur. Hoppas på utslag nu med dubbelkur. Har PCO, massor med blåsor! Har för övrigt också haft strul med sköldkörteln, nu är den bortopererad, äter levaxin 150 mcg. Följs gärna åt här.

• KattenH81

Jag är på min andra kur pergotime, ska på VUL om 30 min!

Vid min fa omgång i slutet av maj hade jag två fina ägg och fick klartecken men inget hände tyvärr sen. Tror ÄL kom lite senare än vanligt och märkte att cykeln blev ngt längre (min varierar mellan 20-23-26-28 dar) - på pergo blev den 30 dar!

• miss85

Fick min mens i lördags, tog sista primolut i torsdags. Snart dags för dubbelkur pergo. Berätta gärna hur VUL gick Katten

• KattenH81

Det var lite spännande! Är dag 11 idag på cykeln och hade på vä Ä-stock ett ägg i strlk 16,5 mm och några till runt 10 mm. På hö fanns ett på 19,7 mm och några till runt 10 mm.

Min läkare undrade om jag hade bråttom och när jag sa nej fick jag recept på Otrivelle som jag hämtade för att se få på mottagningen. Detta ska tydligen säkerställa att det där störst ägget lossar imorn!

Det andra stora skulle kunna släppas inom ytterligare nån dag då det var bara att "öka på den sexuella aktiviteten" från och med ikväll och veckan ut! :)

Vill det sig inte nu blir det spolning av ledare och sen ett sista tredje försök.. Sen får vi se vad som händer...

• Rufsi 406

@KattenH81 Undrar varför vissa får ovitrelle och andra inte!? Nu har jag iofs bara tagit en kur pergo och verkar reagera kanonbra på den med en 20mm stor blåsa på cd 13 som släppte på dag 15 eller 16.

• miss85

Katten- spännande!! Hoppas det händer nu då! Men vad exakt är otrivelle till för?

• KattenH81

Förra ggn jag tog pergo fick jag ingen spruta. Idag verkade det som att eftersom den ena var så stor så tog vi chansen att ge den bättre odds!

Vad jag förstår ska sprutan hjälpa till så att det verkligen lossar ett ägg! Min gyn menade även att det hade gynnsamma effekter för själva "fästandet" men det har jag inte hittat ngt om själv när jag googlar!

Hoppas att det funkar denna gg, försökt länge nu (18 mån)... Blir väl till att mysa ikväll o imorn men sen ons är sambon borta (typiskt!!) Nästan så vi bråkade om d igår. Han tycker inte att man ska behöva anpassa livet efter ÄL, visst har han rätt i sak men är man inne i behandling så är det ju vissa dar d gäller att "ligga i"!! :)

• Lino83

Hej!
    Jag hoppar in här, jag med!

"Känner" Miss85 från en annan tråd då vi är i liknande sits. Jag har oxå opererat bort sköldisen och nu imorgon påbörjar jag min allra första (och kanske enda?!) kur med pergotime. Det är en enkelkur och jag har bokat in mig på VUL nästa tisdag, den 25e, på cd 12.
    Har dessutom beställt nya clearblues ägglossningstest... nu jävlar får det väl ändå ta sig.... :P

Svar på tråden Erfarenhet av Pergotime eller ska du börja?