Panik! Kommer jag att dö ensam och barnlös? Hur fasiken blir man kär??
Okey. Nu kommer jag att låta bitter. Jag ber er därför att ha i åtanke att jag i vanliga fall inte alls är det (tror jag inte i alla fall).
Jag har haft ett (1!) riktigt förhållande i mitt liv. Det varade i 7 år. Han var mannen i mitt liv och min stora ungdomskärlek. I min värld skulle vi gifta oss och ha skaffat barn för ca 4 år sedan. I hans värld slutade han att älska mig och hela uppbrottet var fruktansvärt tragiskt. Han är idag sambo och har fått barn. Skickar fortfarande meddelanden till mig om att jag nog var den rätta i alla fall. Jag läser dem, känner en enorm sorg över att han inte är lycklig men är glad att det inte är vi.
Jag har ett bra jobb, en lysande karriär framför mig faktiskt och tjänar tillräckligt för att kunna unna mig resor och ett lagom uteliv. Resa är något jag älskar och har fått en förkärlek att resa själv till spännande platser där äventyret om att klara sig billigt, oplanerat och med maximerad njutning är ledorden. Mina resor på egen hand har gjort mig självständig och i mångas ögon modig.
Jag ser relativt bra ut. Har inte svårt att få killar intresserade men har tröttnat på krogen och stänger av alla tentackler när jag är ute. En kille som jag träffade på och som jag var rätt kall mot sa att:
1. Det är jäkligt konstigt att du inte har kille. Du har ju liksom hela paketet
2. Du är en såndär singelsingel tjej som aldrig kommer att träffa någon för du way too självständig
3. Du måste inse att jag kanske bara vill ha lite hångel, jag står inte här och erbjuder dig att bli pappan till barn och din livskamrat. Det enda jag vill är ju att vi ska hångla lite.
Ok att denna karl ansåg sig vara guds gåva till kvinnan må vara en sak (galet osexigt!) men hans ord har fått mig att fundera.
- Hur träffar man någon som jag blir kär i och dessutom vill ha mig? (jag är expert på att får djupa känslor för omöjliga fall, de där grabbarna som man vet att man aldrig kommer att få för att de ex redan befinner sig i ett förhållande).
- Är jag för kall? Har jag stängt av min öppenhet att kunna träffa någon?
- Står det desperat i pannan på mig? Ja, jag vill ha barn. Gärna nu. Men undrar om längtan efter barn är större än längtan efter sambo. Men det borde ju liksom gå hand i hand. Min plan var ju att jag skulle befinna mig i ett familjeliv nu.
Jag är superstressad men försöker hålla en mycket cool yttre fasad mot vänner och alla andra även om de självklart också tycker att jag verkligen borde träffa någon. Fyller snart 28. Panik!
Fler singlar? Pyskologer som kan tycka till? Allmänna goda råd där ute? Sågningar? Ge mig allt! Jag behöver fasiken göra något åt det här!